یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹

هم‌زمان با دهه ولایت صورت گرفت؛

نمایشگاه کتاب و نشست شعرخوانی در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

دهه کرامت در کتابخانه های خراسان جنوبی

کتابخانه‌های خراسان جنوبی در دهه مبارک ولایت، میزبان نمایشگاه کتاب و نشست شعرخوانی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های عمومی این استان در ایام مبارک دهه ولایت، میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب و نشست شعرخوانی بودند.

برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های بیرجند و شوسف

کتابخانه‌های عمومی استاد سعیدی بیرجند و باقرالعلوم(ع) شوسف، همزمان با دهه ولایت به برگزاری نمایشگاه کتاب اقدام کردند.

«از عید قربان تا عید غدیر» عنوان نمایشگاه کتابخانه استاد سعیدی بیرجند است که کتاب‌هایی با موضوعات مرتبط با بیعت غدیر و داستان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) را به مخاطبین عرضه کرد.

کتاب‌های «ابراهیم خلیل، شیخ‌الانبیا» نوشته علی پرورش، «بیعت غدیر چرا شکسته شد؟» نوشته آیت‌الله محسن حیدری، «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی، «اسرار غدیر» نوشته محمدباقر انصاری، «ترجمه الغدیر» نوشته آیت‌الله علامه شیخ عبدالحسین امینی نجفی، «غدیرشناسی» نوشته محمد دشتی و... از جمله عناوین عرضه شده در این نمایشگاه بود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی اعضا و مراجعان با واقعه غدیر، دلایل شکستن بیعت غدیر و داستان حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) عنوان کرد.

کتابخانه باقرالعلوم(ع) شوسف نیز به‌ همین مناسبت نمایشگاه کتابی با موضوع حج، قربان و غدیر برگزار کرد.

محبی، مسئول کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شوسف در اینباره گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، دسترسی سریع‌تر و آشنایی افراد و علاقه‌مندان با منابع مرتبط با موضوعات مختلف در کتابخانه است.

شعرخوانی «مرد تمام آفرینش» در کتابخانه شهدای باقریه بیرجند

نشست شعرخوانی با عنوان «مرد تمام آفرینش» هم‌زمان با دهۀ امامت و ولایت و به مناسبت عید بزرگ غدیر خم، با حضور جمعی از اعضای فعال در کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای باقریه دراین‌باره گفت: در این جلسه هر یک از حضار، به خواندن شعرهای منتخب خود از کتب شعر موجود در کتابخانه با مضمون عید غدیر و مدح امیرالمؤمنین پرداختند.

فغانی با تأکید بر نقش تأثیرگذار شعر آیینی در انتقال پیام ائمه(ع) افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری این نشست، تأکید بر نقش و اهمیت ادبیات و شعر و قدرت نفوذ کلمات در انتقال مفاهیم دینی و به تصویرکشیدن عظمت دین اسلام و مذهب شیعه است.