سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

برنامه‌های کتابخانه شیخ مفید فردوس در هفته دفاع مقدس

نمايشگاه دفاع مقدس فردوس

همزمان با هفته دفاع مقدس، کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید اسلامیه شهرستان فردوس برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، غبارروبی مزار شهدا، معرفی و نقد کتاب، نمایشگاه کتاب و مسابقه نقاشی از اهم برنامه های کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید در هفته دفاع مقدس بود.

غبارروبی مزار شهدای گمنام توسط اعضای فعال کتابخانه

در اولین روز از هفته دفاع مقدس و به‌منظور زنده کردن یاد و خاطره شهدای این دوران، مراسم غبارروبی، عطرافشانی و همچنین گلباران قبور شهدای گمنام باغشهر اسلامیه با حضور کتابداران و جمعی از جوانان فعال عضو کتابخانه برگزار شد.

در این مراسم کتابداران و اعضای فعال کتابخانه در محل یادمان شهدای گمنام شهر اسلامیه ضمن قرائت فاتحه و آیاتی از کلام ا...مجید، برای تجلیل از مقام این شهدای عزیز و زنده کردن یاد و خاطره کلیه رزمندگان دوران دفاع مقدس، قبور مطهر شهدا را شستشو داده و گلباران کردند. در این مراسم همچنین بروشور معرفی کتاب‌های شاخص دفاع مقدس بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

معرفی و نقد کتاب «فرزندان ایرانیم» و جمع‌خوانی کتاب «اکبر کاراته و آقایون کچل»

این نشست سوم مهرماه هم‌زمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از اعضای نوجوان کتابخانه برگزار شد.

کتاب فرزندان ایرانیم نوشته داوود امیریان، مجموعه طنزی داستانی است که در شصت سکانس داستانی آورده شده است. محتوای داستان‌ها طنزهای جنگ و جبهه است که در کنار جنگ، خون و بوی باروت، صحنه‌های طنزی نیز وجود داشته است. این کتاب رتبه اول بخش خاطره در پنجمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس (۱۳۷۹) و رتبه اول بخش تألیف و تقدیر را در نخستین جشنواره ادب پایداری به دست آورده است.

کتاب «اکبر کاراته و آقایون کچل» نوشته محسن صالحی حاجی‌آبادی، مجموعه داستان‌های دفاع مقدس، دربرگیرنده داستان‌هایی طنز و شاد است. نویسنده اثر که خود از نوجوانان حماسه‌ساز جبهه حق بوده است، این داستان‌های جالب و واقعی را بر اساس مشاهدات خود برای نوجوان‌های نسل جدید به روی کاغذ آورده است.

برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

این نمایشگاه کتاب، مشتمل بر شصت عنوان کتاب از کتب شاخص دفاع مقدس بوده است که تا پایان هفته دفاع مقدس در معرض دید مراجعان قرار می‌گیرد.

برگزاری مسابقه نقاشی

این مسابقه با موضوعات جبهه، شهادت، رزمندگان، سنگر رزمندگان، کودکان امروز- سربازان فردا و سرباز کوچولو، روز یکشنبه چهارم مهرماه در کتابخانه علامه شیخ مفید برگزار شد.

لازم به ذکر است، نشست کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس اسلامیه نیز از دیگر برنامه‌های کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید اسلامیه شهرستان فردوس در هفته دفاع مقدس است که روزهای آتی برگزار خواهد شد.