دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

نشست کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس در موزه شهدای اردبیل

كتاب‌خوان دفاع مقدس

هم‌زمان با آخرین روزهای هفته دفاع مقدس، موزه شهدا استان اردبیل، شاهد حضور کتاب‌دوستان در نشست کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، در این نشست که با هدف معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و گرامیداشت ایثارگران سال‌های جنگ تحمیلی، با حضور رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ دشتی، رئیس بسیج هنرمندان استان و جمعی از فرماندهان سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، بسیجیان و اعضای کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، 4 نفر از کتاب‌خوانان به معرفی کتاب‌های موردنظر خود پرداختند.

«بلاجویان دشت کربلایی» نوشته شهاب‌الدین وطن‌دوست/ ارائه توسط: نویسنده کتاب(جانباز شیمیایی)

این کتاب، حاصل گفت‌وگویی صمیمی با ۲۵ تن از جانبازان استان اردبیل است که طی پروژه‌ای، جمع‌آوری شد و توسط دفتر نشر شاهد تهران به چاپ رسید.

«عبور از جاده خویشتن» نوشته سعید اطهر نباری/ معرفی توسط: نویسنده کتاب

این کتاب مجموعه‌ای از سروده‌های این شاعر جوان در سال‌های  ۹۳و ۹۴ است و شامل ۴۲ رباعی٬ ۱۶ غزل٬ ۲ مثنوی و ۲ شعر در قالب نیمایی است که در ۹۹ صفحه، توسط انتشارات ساوالان ایگیدلری و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل منتشر شده است.

«مردان مهتاب (سنگر سازان بی سنگر)» نوشته پری آخته/ معرفی توسط: نویسنده کتاب

این کتاب شامل خاطرات ۱۶ رزمنده و زندگینامه ۲۹ شهید جهادگر است که به سفارش جهاد کشاورزی استان اردبیل و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، منتشر شده است.

«من و ارشد آموزشگاه» نوشته مهدی محمدی/ معرفی توسط: نویسنده کتاب

این کتاب، روایت خاطرات سرهنگ جانباز ارتش، کاظم زارع ولی‌محمدی از رزمندگان اردبیل در دوران دفاع مقدس است که زندگی و خاطرات راوی را از دوران تولد تا ورود او به ارتش و حوادث دوران انقلاب، شروع جنگ و شرکت در عملیات را روایت کند. اوج خاطرات کاظم زارع ولی‌محمدی، به لحظات همراهی با شهید میکاییل رجبی و شهادت او اختصاص دارد.