شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

در شهرستان اسدآباد برگزار شد؛

نشست تخصصی کتاب‌خوان با موضوع «۸ سال دفاع مقدس»

كتاب‌خوان دفاع مقدس اسدآباد

نشست تخصصی کتاب‌خوان با موضوع «۸ سال دفاع مقدس» در شهرستان اسدآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نشست تخصصی کتاب‌خوان با موضوع «۸ سال دفاع مقدس» با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، همچنین جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و اهالی کتاب و فرهنگ در سالن کانون پرورش فکری کودکان شهرستان اسدآباد برگزار شد.

در این نشست، ۵ تَن از نویسندگان، جانبازان و ایثارگران به معرفی کتاب با موضوع دوران دفاع مقدس پرداختند که بدین شرح است:

«هیچ وقت، هیچ جا» نوشته صادق عادلیان/ ارائه توسط: نویسنده کتاب(عضو کتابخانه)

«هیچ وقت، هیچ جا» روایت یک خانواده آسیب‌دیده در روستایی دور افتاده و محروم و آوارگی‌های ناشی از جنگ است که به بیان آرزویی محال از زبان یک نوجوان می‌پردازد و روزهای خسارت‌بار حمله عراق به وطن را یادآوری می‌کند.

«ده متری چشمان کمین» نوشته جعفر مظاهری/ ارائه توسط: ایرج هوشمندی(جانباز و عضو کتابخانه)

این کتاب، شامل خاطرات جعفر مظاهری از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در استان همدان و در برگیرنده خاطرات وی از ایام کودکی، دوران انقلاب اسلامی، حوادث کردستان، آغاز جنگ تحمیلی، حضور در سرپل ذهاب و دیگر مناطق جنگی و عملیات‌هایی چون رمضان، ثارالله و... است.

«ترکه‌های درخت آلبالو» نوشته اکبر خلیلی/ ارائه توسط: عبدالله طیوری‌خواه(نویسنده و عضو کتابخانه)

ماجراهای این داستان، درباره سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، درگیرهای عناصر ضد انقلاب در کردستان و سرانجام ماه‌های اولیه شروع جنگ تحمیلی است. خواننده در این اثر با سرهنگ حمیدرضا مدنی، فرمانده حکومت نظامی یکی از مناطق تهران آشنا می‌شود که چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر شده و منتظر است حکم تیربارانش صادر شود.

«آب هرگز نمی‌میرد» نوشته محمد سلگی/ ارائه توسط: طاهره خاکریزی(عضو کتابخانه)

این کتاب روایتی است از فرماندهی که در دل نبرد حضور داشته و باکی از شهادت ندارد. روایت از به دنیا آمدن او در یکی از روستاهای نهاوند آغاز می‌شود و فصل اول و دوم کتاب به دوران کودکی و جوانی و دوران سربازی و مهاجرت او به تهران مربوط می‌شود. روایت اصلی کتاب از فصل سوم، آغاز می‌شود و آن زمان که او به عنوان سرباز دوباره به جبهه اعزام شده و بعد از پایان خدمت و برگشت دوباره لباس رزم به تن کرده و از طرف سپاه عازم جنگ می‌شود.

«باغ ملکوت» نوشته عبدالمجید نجفی/ ارائه توسط: یوسف راشدی(جانباز و عضو کتابخانه)

این اثر از مجموعه کتاب‌های خاطرات اسرا (خاطرات اسیر آزادشده ایرانی مهدی لندرودی) است که عبدالمجید نجفی به کوشش سید قاسم ناظمی آن را با موضوع «جنگ ایران و عراق» به رشته تحریر درآورده‌ است. «باغ ملکوت» شامل دو فصل با شرح خاطرات اعزام به جبهه و خاطرات اسارت و پادگان تکریت است.