شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

برنامه‌های دهه محرم در کتابخانه‌های نهبندان و سه‌قلعه

برنامه هاي دهه محرم در کتابخانه هاي عمومي

هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) کتابخانه‌های عمومی محتاج نهی شهرستان نهبندان و ثامن‌الائمه(ع) شهر سه‌قلعه، ضمن متناسب‌سازی فضای کتابخانه با نشانه‌های این ماه، نمایشگاه کتابی با موضوع محرم و عاشورا برپا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های عمومی محتاج نهی شهرستان نهبندان و ثامن‌الائمه(ع) شهر سه‌قلعه از توابع شهرستان سرایان، هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ضمن زیباسازی فضای کتابخانه با نشانه‌های این ماه، نمایشگاه کتابی با موضوع محرم و عاشورا برپا کردند.

برنامه‌های فرهنگی کتابخانه عمومی محتاج نهی در دهه اول محرم

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان گفت: سیاه‌پوش کردن ورودی و سالن‌های کتابخانه و برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت محرم و امام حسین(ع) از فعالیت‌های این کتابخانه در ایام محرم است.

راست‌گو افزود: این نمایشگاه با ۶۵ عنوان کتاب در موضوع محرم، عاشورا و امام حسین(ع) برپا شده و از روز اول تا دهم محرم، پذیرای حضور علاقه‌مندان است.

برپایی نمایشگاه کتاب محرم در کتابخانه ثامن‌الائمه(ع) سه قلعه

هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری عزاداران حسینی، نمایشگاه کتابی با موضوع محرم در کتابخانه ثامن‌الائمه(ع) شهر سه قلعه شهرستان سرایان دایر شد.

این نمایشگاه،  شامل کتاب‌های مرتبط با زندگی امام حسین(ع) سیره، فضایل و سخنان ایشان، واقعه کربلا، قیام‌های بعد از این واقعه، عبرت‌های عاشورا و مجموعه‌های شعر در این زمینه است.

هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب محرم، آشنایی اعضای کتابخانه و مراجعان آن با فرهنگ عاشورا است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه با کتاب‌های ارزشمندی همچون ترجمه  «مقتل امام حسین(ع)»، «کربلا مبارزه با پوچی‌ها»، «یک جرعه عطش»، «درسی که حسین(ع) به انسان‌ها آموخت»، «آینه در کربلا»، «مراقبه‌های عاشورایی»، «تفسیر تاریخ سرخ»،   «طریق عشق» و ... آشنا شوند.