شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

در همدان صورت گرفت:

اهدای احکام شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان

شوراي امر به معروف كتابخانه هاي عمومي همدان

هم‌زمان با هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، مراسم اعطای احکام شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، هم‌زمان با هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، مراسم اعطای احکام شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با حضور سردار غلامعلی ابوحمزه؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و جمعی از مسئولین و کتابداران برگزار شد.

در این جلسه، سردار غلامعلی ابوحمزه؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به پیگیری هشت اولویت در ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: خدمات این ستاد، هر سه ماه یک‌بار به نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار همدان ارائه می‌شود.

وی توجه به خانواده را اولویت نخست این ستاد عنوان کرد و با اشاره به جایگاه خانواده در ایجاد تحول بنیادین در افراد، گفت: آموزش‌وپرورش، مراکز آموزش عالی، ادارات، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی به‌عنوان اولویت‌های بعدی، دارای نقش بسیار ارزندهای هستند و باعث رشد نظام اسلامی خواهند شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان با اشاره به کم‌رنگ شدن این فریضه‌ در جامعه گفت: احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در کوتاه‌مدت محقق نمی‌شود و این شورا باید توسط همه دستگاه‌های اجرایی، احیا شود.

ابوحمزه بابیان اینکه «اگر این مسئولیت در دستگاههای اجرایی به زیرمجموعه‌ها واگذار شود نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد»، گفت: مسئولیت باید بر عهده رئیس مجموعه باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند با احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در ترویج ارزش‌ها و هنجارها مؤثر باشند.

وی بابیان اینکه «در این جلسات باید آسیب‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی مشخص شود»، خواستار توجه به این موضوع شد و افزود: شیوه‌های مختلفی در بحث امربه‌معروف و نهی از منکر وجود دارد که تذکر لسانی یکی از این شیوه‌ها است.

در ادامه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، بیان داشت: یکی از دغدغه‌های امروزی سازمان‌های جهانی، سلامت اداری است و ما باید افتخار کنیم، که بسیاری از الگوهای سازنده رفتاری برای ایجاد سلامت اداری سازمان، در آموزه‌های اسلامی آمده است؛ قطعاً با عمل کردن به این آموزه‌ها، شاهد سلامت اداری و بسترساز برای رشد خلاقیت و راندمان کاری و بهبود فضای همکاری و ارتباطات درون‌سازمانی خواهیم بود.

عاطفه زارعی با اشاره به تأثیر ترک امربه‌معروف و نهی از منکر در فروپاشی نظام اجتماعی، عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر، به‌معنای بیداری وجدان کاری مسئولان در همه امور جامعه است.

زارعی با اشاره به اینکه «ترویج فرهنگ تذکر لسانی از اهداف شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان است» ادامه داد: تذکر لسانی، یعنی اینکه برای داشتن جامعه خوب، یکدیگر را به انجام کارهای خوب سفارش کنیم و همه باهم به‌سوی سلامت اجتماعی حرکت کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه «نباید درزمینه امربه‌معروف و نهی از منکر از خانواده و فرزندان غافل شد»، ادامه داد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان، خانواده‌ها را در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر ترغیب کرد.

وی با اشاره به احیاء فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر و دفاع از دین خدا به‌عنوان فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در ادامه سخنانش خواستار عملی کردن این فریضه الهی از شعار به عمل در جامعه شد و تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر، نه‌تنها از منظر تمامی فقهای اسلام در زمره ضروریات دین قرارگرفته، بلکه اصل وجوب آن، از ملزومات و ارکان دین مبین اسلام به شمار می‌آید.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، احکام شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، توسط دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان به اعضا، اعطا شد.