دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی البرز مطرح شد؛

احداث کتابخانه مرکزی، یکی از مطالبات اساسی استان است

جلسه انجمن البرز

استاندار البرز با اشاره به طرح احداث کتابخانه مرکزی استان به‌عنوان یکی از مطالبات جدی در توسعه سرانه فرهنگی البرز، گفت: جمعیت البرز برای رسیدن به توسعه‌یافتگی در سرانه‌های فرهنگی، نیاز به کتابخانه مرکزی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز؛ هفدهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با حضور سید محمد طهائی، استاندار البرز؛ حجت‌الاسلام فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز؛ سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ذبیح‌الله قائمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛ سید محمدحسن موسوی، مشاور عالی استاندار؛ مریم درهم‌بخش، رئیس شورای اسلامی استان؛ نادر ایزدبین، نائب رئیس نظام پزشکی استان؛ مصطفی فراهانی، فرماندار طالقان؛ احمد بهزادی، شهردار طالقان و جمعی از مسئولین در سالن جلسات دفتر استانداری البرز، تشکیل گردید.

استاندار البرز در این جلسه با اشاره به طرح احداث کتابخانه مرکزی استان به‌عنوان یکی از مطالبات جدی در توسعه سرانه فرهنگی البرز، گفت: طی سال‌های اخیر در استان البرز با رشد جمعیت، مواجه بوده‌ایم و این جمعیت برای نیل به توسعه‌یافتگی در سرانه‌های فرهنگی، نیاز به کتابخانه مرکزی دارد.

طهائی با تأکید بر لزوم مکان‌یابی مناسب برای احداث این مجتمع علمی در مرکز استان، تصریح کرد: وجود کتابخانه مرکزی منطبق بر طرح جامع تفصیلی کرج از نیازهای اساسی استان است و نسبت به واگذاری زمین آن، باید در اسرع وقت اقدام شود.

وی گفت: اجرای این طرح، باید به‌صورت ویژه در قالب مصوبات ملی، پیگیری شود و فرایند ساخت آن طی دو سال به انجام رسد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، ادامه داد: پیگیری احداث مجتمع فرهنگی و هنری استان در محل تپه مرادآب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است و انتظار می‌رود این اداره کل، نسبت به تحقق آن، تلاش کند.

وی افزود: بخشی از این مرکز در کنار موزه و متجمع هنرمندان، در تپه مرادآب می‌تواند به کتابخانه عمومی، اختصاص یابد.

در ادامه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ضمن خیرمقدم به اعضا و تشکر از استاندار به پاس حمایت‌های وی از کتابخانه‌های عمومی، به بررسی مصوبات جلسه قبل و ارائه گزارشی از اقدامات در این زمینه پرداخت.

از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست، ساخت کتابخانه عمومی در شهرستان طالقان، بود که پس از ارائه گزارشی از طرف فرماندار و شهردار طالقان، تصویب شد. بر این‌اساس قرار شد تا هزینه‌های احداث این مرکز فرهنگی بر اساس اعتبارات توازن، از محل بودجه تملک و دارایی و بر اساس ارائه تیپ و نقشه اداره کل کتابخانه‌های عمومی، توسط شهرداری تأمین شود.

گفتنی است؛ هماهنگی جهت اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت کتاب و کتاب‌خوانی در استان در روز ۲۳ آبان با سخنرانی استاندار محترم و تصویب عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در  زادروز جلال آل احمد، استاد محمدی اشتهاردی و آیت‌الله طالقانی به‌عنوان مفاخر استان البرز از دیگر مصوبات این جلسه بود.