چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت گرفت؛

تقدیر از کتاب‌فروشی‌های فعال شهر اردبیل

تقدير از كتابفروشان اردبيل.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان با حضور در تعدادی از کتاب‌فروشی‌های شهر اردبیل، از تلاش‌ کتاب‌فروشان در ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان با همراهی جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در تعدادی از کتاب‌فروشی‌های شهر اردبیل حضور یافته و از تلاش کتاب‌فروشان این شهر در ترویج فرهنگ کتابخوانی تجلیل کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با ابراز خرسندی از حضور در جمع کتاب‌فروشان فعال، انس با کتاب را سنتی دیرینه در میان اهل معرفت و علم دانست و گفت: تقدیر از کتاب‌فروشان، تقدیر از فرهنگ و اهل معرفت است.

شفیعی، نقش کتاب‌فروشی‌های اردبیل در توسعه فرهنگی این شهر را غیرقابل‌انکار دانست و تأکید کرد: بسیاری از بزرگان اردبیلی در حوزه‌های فرهنگ، دانش، سیاست و هنر، عشق به مطالعه و کتابخوانی را در تماشای ویترین همین کتاب‌فروشی‌ها کسب کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با تبریک گرامیداشت ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار، حضور فعال کتاب‌فروشی‌ها در عرصه فرهنگی جامعه را عاملی مهم در ترویج کتابخوانی و نهادینه کردن ارزش‌های فرهنگی دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به علت مشکلات مالی بازار کتاب، شاهد تغییر کاربری برخی کتاب‌فروشی‌ها به مراکز تجاری و خدماتی، هستیم که این اتفاق، زنگ خطری برای فرهنگ شهر، به‌حساب می‌آید.

عزیزخانی، کتاب را مهم‌ترین میراث فرهنگی و علمی بشر دانست و افزود: حضور در کتاب‌فروشی‌های اردبیل، حرکتی است در جهت ادای احترام به خادمان فرهنگ کتاب و کتابخوانی.

وی با ابراز تأسف از نبود کتاب‌فروشی‌های فعال در شهرستان‌های استان گفت: کتاب‌فروشی‌ها با تأمین کتاب‌های پرمخاطب و مفید در حوزه‌های مختلف، تغذیه فرهنگی هر شهر را بر عهده‌دارند.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار از دست‌اندرکاران کتاب‌فروشی‌های اطلاعات(امیدیان)، شهر کتاب، کتاب ائوی(منصور)، شریعتی، بهروز، حریری و یاوریان تقدیر شد.