دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

طی یادداشتی انجام شد؛

قدردانی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد از برگزارکنندگان همایش «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی»

میرعبداللهی (2).jpg

سید باقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در یادداشتی برگزاری همایش بین‌المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ الگوها، تجربه‌ها و ایده‌ها» را اتفاقی کم سابقه دانست و از بانیان برگزاری این رویداد پژوهشی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سید باقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در یادداشتی برگزاری همایش بین‌المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ الگوها، تجربه‌ها و ایده‌ها» را اتفاقی کم سابقه دانست و از بانیان برگزاری این رویداد پژوهشی قدردانی کرد. متن کامل این یادداشت در ادامه آمده است:

برگزاری موفق همایش بین‌المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ الگوها، تجربه‌ها و ایده‌ها» در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در شیراز، به‌ گفته بسیاری از شرکت‌کنندگان در همایش، در نوع خود اتفاقی مهم و کم‌سابقه بود. در اجرای این رویداد علمی، افراد بسیاری به شکل‌های مختلف نقش داشته‌اند. از باب قدردانی، در این مجال ضمن بیان چند نکته، به نقش این دوستان اشاره‌ای کوتاه می‌کنم:

ایده این همایش در زمان دبیرکلی برادر ارجمندم جناب آقای مختارپور و با تلاش معاون گرامی ایشان جناب آقای دکتر متولیان شکل گرفت و مقدمات آن آماده و فراخوان همایش منتشر شد. از هر دو برادر بزرگوار برای بنا گذاشتن این همایش، قداردانی می‌کنم.

پشتوانه علمی این همایش بر سه ‌محور انجمن‌ ارتقای کتابخانه‌های عمومی، انجمن جامعه‌شناسی ایران و کمیته علمی همایش با راهبری ممتاز دبیر علمی آن، سرکار خانم دکتر لیلی سیفی استوار بوده است. از تلاش‌های هیئت‌مدیره هر دو انجمن، کمیته علمی و دبیر همایش و همچنین از مشارکت گسترده جامعه علمی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران در این همایش و حضور در جلسه هم‌اندیشی با مدیران نهاد سپاسگزاری می‌کنم.

در مقام اجرا بیشترین زحمت را دبیر اجرایی همایش، جناب آقای دکتر منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بر عهده داشتند. از ایشان و همه همکارانم در استان فارس، صمیمانه، متشکرم. همچنین از استاندار محترم و سایر مسئولان استانی دخیل در همایش سپاسگزارم.

در ستاد مرکزی نهاد نیز همکاران واحدهای مختلف به ویژه دفتر پژوهش و آموزش و اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل در این فرایند تقریباً یک ساله، برنامه‌ریزی و پیگیری امور همایش را عهده‌دار بوده­اند. تلاش این عزیزان را ارج می نهم و قدر می ­دانم.

در انتها نیز سپاس ویژه خود را به جناب آقای مهدی رمضانی دبیرکل معزز نهاد، به دلیل حمایت و تدبیر ایشان در برگزاری بهتر این همایش تقدیم می­ کنم.

ان‌شاءالله این حرکت علمیِ فراملی با تلاش متعهدانه دانشوران، پژوهشگران و حرفه‌مندان قوام و دوام یابد و کتابخانه‌های عمومی را به‌عنوان یک نهاد تحول‌آفرین و پیشران حوزه فرهنگ در دست‌یابی به مسیرهای هموار و ایده‌های روشن برای ارائه خدمات نوینِ مبتنی بر نیازهای مخاطبان یاری نماید.

سید باقر میرعبداللهی

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 13 =