سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان:

شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند

image-20220806123341-4.jpeg

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با خانواده و دوستان شهیده فاطمه شاد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با همراهی معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها، رئیس اداره اداری و رفاهی و فرمانده بسیج کتابداران گیلان، مسئولین حراست، روابط عمومی، امور فرهنگی، دفتر و سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت روز چهارشنبه(۱۲مرداد) با حضور در جمع خانواده و دوستان شهیده مظلوم فاطمه شاد، به این شهیده دوران دفاع مقدس ادای احترام کرد.
پریسا کرمی در این دیدار با اشاره به امینت امروز کشور عزیزمان، این آرامش را حاصل جانفشانی و ایثار جوانان، نوجوانان و مادران شهیدی عنوان کرد که خالصانه گام در راه دفاع از ایران اسلامی برداشتند تا دست متجاوزان به این آب و خاک نرسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مادران و بانوان شهیده راه وطن را جزو پیشگامان صیانت از مرزهای ایران دانست که با رشادت های خود ضمن پرورش نسل های آینده این کشور وظیفه و رسالت خود در آن مقطع حساس را ادا کردند و به افتخار شهادت نائل آمدند.
کرمی همچنین وجود جوانان برومند امروز این کشور را حاصل تربیت مادرانی دانست که در زمان جنگ تحمیلی در کنار ادای وظیفه مادری خود پشت و پناه رزمندگان اسلام نیز بودند و برای تحقق آرمان های این ملت از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان صحبت های خود با گرامیداشت یاد و نام شهیده فاطمه شاد و شهدای بمباران مناطق مسکونی شهر پیربازار رشت به دست رژیم بعث عراق، گفت: شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند و وظیفه ما است که با حضور در جمع خانواده این شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایشان به تبیین اندیشه های بلند آن ها پرداخته و آن را نشر و گسترش دهیم.
در ادامه این نشست جلال فردی مقدم، فرمانده بسیج کتابداران استان گیلان و خواهر شهیده فاطمه شاد ضمن مرور خاطراتی از این شهید گرانقدر در خصوص ویژگی های اخلاقی وی مطالبی بیان داشت.
خواهر این شهید گرانقدر با بیان اینکه فاطمه ما را به اطاعت از فرامین امام خمینی(ره) دعوت می کرد، از عشق و علاقه وافر وی به حضرت امام سخن گفت. وی اظهار داشت: این شهیده ادای فرایض دینی و کمک به مردم را از وظایف خود می دانست و حتی پس از ازدواج به همراه همسر خود در کمک به مردم کوتاهی نمی کرد و در نهایت با همسر و خانواده خود به خیل شهدا پیوست.
جلال فردی مقدم، فرمانده بسیج کتابداران استان گیلان نیز در این دیدار حضور در جمع خانواده های معظم شهدا را از وظایف اصلی مسئولین پایگاه بسیج کتابداران استان گیلان برشمرد و گفت: هدف ما در این دور از بازدیدها سرکشی به خانواده های شهدایی است که کمتر یادی از ایشان شده است.
گفتنی است، شهیده فاطمه شاد فرزند غلامحسین شاد سال ۱۳۴۴ در روستای بیجارخاله پیربازار در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. از کودکی به فراگیری قرآن پرداخت و از فعالان انجمن اسلامی خواهران روستا بود. این شهید مظلوم سرانجام در سال ۱۳۶۶ در بمباران مناطق مسکونی منطقه پیربازار رشت توسط هواپیمای جنگنده عراقی همراه خانواده مظلومانه به شهادت رسید.

شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند

شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند
شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند
شهدا رفتند تا عزت این سرزمین برجا بماند


 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 0 =