چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان؛

نشست «عصر شعر مدافعان حرم گلستان» برگزار شد

IMG_7081.JPG

نشست «عصر شعر مدافعان حرم گلستان» با حضور نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده شهدای مدافع حرم استان و جمعی از مسئولان در کتابخانه عمومی میرداماد گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، نشست «عصر شعر مدافعان حرم گلستان» روز دوشنبه ششم دیماه با حضور آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان، علی‌اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید گلستان، مهدی خسروی، سازمان فرهنگی - وزرشی شهرداری گرگان، شماری از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، شاعران، اصحاب رسانه و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان و مشارکت اداره کل بنیاد شهید استان و سازمان فرهنگی - وزرشی شهرداری گرگان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی میرداماد گرگان برگزار شد.


آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در این نشست با اشاره به جریان‌شناسی دو گروه حق و باطل اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ اسلام می‌توان ریشه‌های تاریخی ظاهرگرایی را در خوارج و جنگ کوفه مشاهده کرد؛ همان‌ها که در برابر امام علی(ع) ایستادند.


وی در ادامه با اشاره به «ابن تیمیه» و «محمدبن عبدالوهاب» به عنوان چهره‌های شاخصِ جریان تکفیری، از این مکتب به عنوان حاشیه اسلام نام برد که از اسلام تنها به گزینش برخی اعمال و ظواهر آن پرداخته است.


رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان نیز در این نشست با تأکید بر لزون ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، اظهار داشت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیفی است که دستگاه‌های فرهنگی در این برهه حساس نباید از انجام آن به عنوان رسالت اصلی غفلت بورزند.


قوانلو اضافه کرد: اگر این عزیزان خارج از مرزهای ما با تکفیری‌ها جهاد کردند امروز ما نیز باید با جهاد فرهنگی این راه را در تاریخ باز نگه داریم.


علی‌اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید گلستان نیز در بخش دیگری از این نشست با تمجید و تقدیر از دفاع اهالی قلم از آرمان‌های انقلاب گفت: بِحمدالله برگزاری «عصر شعر مدافعان حرم گلستان» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با استقبال خوبی از سوی اهالی فرهنگ و شاعران مواجه شده است که امیدوارم این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.  


در بخش بعدی این مراسم، شاعران حاضر در این نشست، آثار خود را برای حاضرین قرائت کردند و در پایان نیز از آنها و خانواده شهدای مدافع حرم استان با اهدای لوحی به رسم یادبود تقدیر شد.


گفتنی است استان گلستان تاکنون ده شهید مدافع حرم تقدیم اهل بیت(ع) کرده است.