یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار:

افزایش سرانه مطالعه و انس مردم با کتاب باعث رشد فرهنگی جامعه می شود

بدون شک افزایش سرانه مطالعه و انس مردم با کتاب باعث رشد فرهنگی جامعه می شود

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حسین ابراهیمی کردیانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که به صورت ویدیو کنفرانس در این جلسه شرکت کرد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: از حضور دغدغه مند دستگاه های اجرایی شهرستان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر می کنم.

وی همچنین با توجه به کمبود منابع کودک و نوجوان، در خصوص تامین این منابع برای کتابخانه های عمومی شهرستان قول مساعدت داد.

در ادامه حسین ابراهیمی کردیانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار با اشاره به اجرای فعالیت های ارزنده اداره کتابخانه های عمومی سبزوار و ستاد باز آفرینی محلات هدف در راستای غنی‌سازی و افزایش فضاهای کتابخانه ای، گفت: بدون شک افزایش سرانه مطالعه و انس مردم با کتاب باعث رشد فرهنگی جامعه می شود که این باعث پیشرفت جوامع بشری در جهان امروز است.

وی خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری ها در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها در راستای افزایش شاخص های فرهنگی شهرستان شد.

مهدی برزویی، رئیس ستاد بازآفرینی محلات هدف نیز در این جلسه گفت: اعتقاد ما بر این است که توسعه واقعی یک جامعه در گرو توانمند شدن افراد آن جامعه است. در واقع گام اصلی و پایه توانمندی های فنی، اجرایی، اقتصادی، فردی و اجتماعی، ایجاد توانمندی فکری در افراد است.

وی تصریح کرد: یادگیری، کتاب و نیروی انسانی از عناصر و عوامل توانمند سازی فکری یک جامعه هستند، در نتیجه باید به این مهم دست یابیم که وجود کتابخانه های مستقر و سیار می تواند نقش موثری در این حوزه داشته باشند.

در پایان معصومه فلاحی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار با اشاره به برنامه های مشترک اداره کتابخانه ها و ستاد بازآفرینی محلات هدف، گفت: این همکاری ها شامل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور، جذب اعتبار جهت خرید تجهیزات کتابخانه ای و ... در راستای تسهیلگری در خصوص دسترسی عموم به کتاب بوده است.

وی هدف اصلی این قبیل همکاری ها را علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش فضاهای کتابخانه ای و فرهنگی در حاشیه شهرها در راستای تحقق عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =