یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

همزمان با اربعین حسینی انجام شد؛

پویش «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

image-20220918094852-2.jpeg

پویش «سلام بر حسین(ع)» در آستانه اربعین حسینی به همت کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، پویش «سلام بر حسین(ع)» در آستانه اربعین حسینی به همت کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور کودکان برگزار شد.

ویژه برنامه کاشت بذر با حضور کودکان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد 

ویژه برنامه کاشت بذر در راستای اجرای پویش «سلام بر حسین(ع)» با حضور کودکان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

الهه داوودی، کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد در خصوص طرح «سلام بر حسین(ع)» گفت: این پویش سراسری به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در راستای احیای سنت‌های اصیل فرهنگی عاشورایی در قالب فرآیند کاشت بذر و آب دادن آن با ذکر عبارت «سلام بر حسین(ع)» ویژه گروه سنی کودکان در حال برگزاری است.

وی افزود: در پویش «سلام بر حسین(ع)» کودکان ۴ تا ۱۲ سال با حضور در کتابخانه و با کمک کتابدار و یا در منزل و با کمک والدین اقدام به رنگ آمیزی گلدان و کاشت و آبیاری بذر می کنند. کودکان می توانند پس از جوانه زدن بذر با گرفتن عکس و فیلم و ارسال آن از طریق سامانه arbaeen.samakpl.ir در این پویش شرکت کنند.

پویش «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

پویش «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه شهید مطهری گناباد 

پویش کاشت بذر «سلام بر حسین(ع)» با حضور اعضای کودک ۴ تا ۱۲ سال در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد برگزار شد.

پویش «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

پویش «سلام بر حسین (ع)» به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه 

پویش کاشت بذر «سلام بر حسین (ع)» با حضور نونهالان مهدهای کودک شهرستان به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

پویش «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

اجرای پویش «سلام بر حسین (ع)» در کتابخانه شهید غفرانی مه ولات

پویش «سلام بر حسین (ع)» در آستانه اربعین حسینی  در کتابخانه عمومی شهید غفرانی شهرستان مه ولات برگزار شد.

ملیحه علی اکبری، مسئول کتابخانه عمومی شهید غفرانی شهرستان مه ولات ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: با هدف پیوند شور و شعور حسینی یکی از طرح های سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی علیه‌السلام اجرای پویش سلام بر حسین(ع) ویژه خردسالان و کودکان ۴ الی ۱۲ سال است. این طرح که بر مبنای تجربه مربیان تربیتی، متخصص و با لحاظ قواعد تربیتی و روان‌شناختی کودک طرح‌ریزی شده است، به بالندگی باورهای اعتقادی کودک کمک می کند.

وی افزود: در واقع کودک با مراقبت و نگهداری از بذرکاشته‌ شده و دیدن رشد و نمو آن، نتیجه عمل خوب و نیک خود را به طور عملی و عینی می‌بیند.  از این تغییر و بلوغ، دو حس تعهد و مسئولیت ‌پذیری در کودک تقویت می‌شود و علاوه بر آن بصورت ناخوداگاه فرآیند زیبای رشد و سبزشدن بذر و لذت تجربه مراقبت از یک گیاه، عشق به حسین بن علی علیه‌السلام را در کودک بیش از پیش می‌کند.

در این طرح گلدان‌های کوچک سفالی توسط کودکان رنگ آمیزی شده و سپس با کاشت بذر به آبیاری آن با ذکر «سلام بر حسین(ع)» می پردازند.

پویش «سلام بر حسین(ع)» در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 11 =