شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

مهدی رمضانی در آیین تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره)؛

آسیب‌های ناشی از ضعف آگاهی و شناخت با ترویج کتابخوانی رفع خواهد شد

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره)، اظهار داشت: اگر فضای کشور به سوی ترویج کتابخوانی پیش رود، حتماً بسیاری از آسیب هایی که ناشی از ضعف دانش، آگاهی و شناخت است، را نخواهیم داشت و برخی از گسست ها، جدایی ها و انحراف ها که در میان نسل ها وجود دارد، از بین می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین تجدید بیعت مسئولان فرهنگی و دست‌اندرکاران هفته کتاب، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام راحل(ره)، شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سخنانی گفت: ایام هفته کتاب را خدمت تمام عزیزان حاضر در این جلسه تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهید طهرانی مقدم، که در ایام سالروز شهادت ایشان هستیم و شهدای مدافع حرم و امنیت، را گرامی می‌دارم. ان‌شاءالله به برکت دعای امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی توفیقات نظام بیش از پیش در مسیر خود ادامه یابد.
وی ضمن تقدیر از اهالی فرهنگ و کتابداران حاضر در نشست، ادامه داد: به نمایندگی از اعضای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، قدردان حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم هستم. شاید کمتر سالی بود که ما این برنامه را با حضور مقام عالی وزارت داشتیم و اهتمام و توجه ایشان به هفته کتاب و حضور در مرقد امام راحل حتماً برکاتی برای حوزه فرهنگ خواهد داشت که برای ما بسیار مغتنم است.


بیست و چهارم آبان ماه، نقطه عطفی برای پرداختن بیشتر به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه مهدی رمضانی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام هفته کتاب گفت: برنامه‌های هفته کتاب امسال با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفته، در یک فضای منسجم و هماهنگ، همراه و مبتنی بر هم‌افزایی پیگیری شد و شکل گرفت. برنامه‌ها و رویدادهای مفصل و متعددی ذیل هفته کتاب جمهوری اسلامی با مدیریت برادر عزیزم جناب آقای علی رمضانی، شکل گرفته است. امیدواریم این هفته و روز بیست و چهارم آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، آغازی برای دست گرفتن موضوع کتابخوانی در کشور و نقطه عطفی برای پرداختن بیشتر به این موضوع در جامعه باشد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: اگر فضای کتابخوانی را در جامعه رونق دهیم، حتماً بسیاری از آسیب‌هایی که ناشی از ضعف دانش، آگاهی و شناخت است، را نخواهیم داشت و برخی از گسست‌ها، جدایی‌ها و انحراف‌ها که در میان نسل‌ها وجود دارد، از بین می‌رود. اگر دوست داریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور رواج یابد، باید به کودکان و نوجوانان توجه کنیم. مسئله کتاب و کتابخوانی مسئله اول و اصلی کشور است.

مهدی رمضانی یادآور شد: نمی‌شود از موضوع کتابخوانی صحبت کرد و از رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد نکرد؛ چراکه بیشترین اهتمام، توجه و ترویج را در موضوع کتاب و کتابخوانی شخص ایشان داشته‌اند و باید منویات ایشان را مورد توجه عملی و اجرایی قرار داد.
وی در ادامه به معرفی کتابی با محوریت شخصیت امام راحل پرداخت و گفت: کتاب‌های متعدد و متنوعی با محوریت شخصیت امام راحل نگاشته شده است، اما کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آید» از مرحوم نادر ابراهیمی، کتاب متفاوتی است که البته داغ جلد سوم این کتاب بر دل ما ماند. این کتاب داستانی متفاوت از شخصیت حضرت امام(ره) است که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. نگاه و روایت و مسیری که برای معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) طی می‌کند، مسیری متفاوت، جذاب و قابل مطالعه است.
رمضانی تصریح کرد: امیدوارم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در مسیر حقی که قرار دارد، با برطرف کردن کم و کاستی‌ها به راه خود ادامه دهد.
در ادامه این مراسم مسئولان فرهنگی، اهالی فرهنگ، کتابداران و کارکنان نهاد با حضور در گلزار شهدا به زیارت قبور شهدای ۷۲ تن و شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم پرداختند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 14 =