دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

مدیرکل زندان های لرستان در مراسم بزرگداشت هفته کتاب در زندان مرکزی خرم آباد:

انس با کتاب موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد

زندان خرم آباد

مراسم بزرگداشت هفته کتاب ویژه مددجویان زندان های استان لرستان با حضور مدیران‌کل زندان ها و کتابخانه های عمومی در زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، مراسم بزرگداشت هفته کتاب ویژه مددجویان زندان های استان با حضور  سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان ها و اقدامت تامینی و تربیتی؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی، جمعی از کارشناسان دو دستگاه و مددجویان در زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

انس با کتاب موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد

مدیرکل زندان ها و اقدامت تامینی و تربیتی لرستان در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب، گفت: آنچه می‌تواند موجب آگاهی، رشد و تعالی هر فردی شود، انس با کتاب است، کتاب می‌تواند سطح آگاهی جامعه را افزایش دهد.

عبدالمجید کشوری با بیان اینکه بسیاری از افراد که در زندان‌ها میزبان آنان هستیم شاید به‌ نوعی قربانی فاصله گرفتن از فرآیند کسب آگاهی بوده‌اند که البته این خود نیز معلول عوامل دیگری است، افزود: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و ارتقای آگاهی‌های جامعه موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود. یکی از راه‌های افزایش اطلاعات و معلومات آحاد جامعه از طریق اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی افزود: با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مددجویان زندان می‌توانیم شاهد کاهش رفتارهای ناصحیح باشیم. اگر تلاش کنیم یک نفر را احیا کنیم مانند این است که کل جامعه را احیا کرده‌ایم.

عضو شورای قضایی استان، قرآن را بهترین کتابی دانست که انسان می‌تواند با آن مأنوس شود و افزود: قرآن کتابی است که همیشه حاضر است و مطالب آن تکراری نمی‌شود و در طول زندگی کاربرد دارد. مفسرین و قرآن‌پژوهان بر این باورند که رمز و رازهایی در قرآن نهفته است که ممکن است در آینده رمزگشایی شود و مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل زندان ها و اقدامت تامینی و تربیتی لرستان مطالعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از سوی مددجویان زندان را جهت آشنایی این قشر با سختی‌ها و مرارت‌های دوران دفاع مقدس مفید ارزیابی کرد و افزود: در نگارش آثار مربوط به شهدا و جنگ تحمیلی آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم.

وی نوشتن را جهادی بزرگ عنوان کرد و افزود: مددجویانی که بتوانند آثاری را به رشته تحریر درآوردند، اداره کل زندان‌های استان هزینه‌های چاپ را متقبل خواهد شد و به نام مددجو منتشر خواهد کرد.

انس با کتاب موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی نیز ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی فرهنگی مدیرکل زندان‌های استان لرستان، گفت: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به طور گسترده‌تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می‌شود. به این معنا که هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است و برعکس، یعنی هرچه از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار باشد، سرانه مطالعه بالاتر خواهد بود.

سید سجاد راستخانه کتاب را پل ارتباطی برای ارتقای سطح علم و دانش عنوان کرد و افزود: جامعه‌ای که بیشتر کتاب می‌خواند، داناتر خواهد بود.

وی در پایان ضمن دعوت مددجویان به ارتباط بیشتر با قرآن و ترغیب و تشویق به کتاب و کتابخوانی، کتاب «آخرین نماز در حلب» را برای حاضرین معرفی کرد.

در ادامه مراسم تعدادی از مددجویان، کارکنان اداره کل زندان‌ها و زندان مرکزی خرم‌آباد به بیان خلاصه‌ کتاب‌هایی که مطالعه کرده بودند، پرداختند و در پایان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل زندان‌های استان از آن ها تجلیل به عمل آمد.

انس با کتاب موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد

گفتنی است، پیش از این مراسم به منظور توسعه همکاری ها، با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان لرستان، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شد.

انس با کتاب موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 0 =