پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

ویژه کارکنان ستاد مرکزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه

دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویژه کارکنان ستاد مرکزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران (سازمان جوانان) ویژه کارکنان ستاد مرکزی نهاد برگزار می‌شود.

طی این دوره ۵۰ ساعته سرفصل «کمک‌های اولیه» به صورت حضوری و سرفصل‌های «آمادگی در برابر مخاطرات» و «حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا» به صورت مجازی، آموزش داده می‌شود.

دوره‌های مجازی از ۱۸ آبان ماه در سامانه یادگیری الکترونیکی نهاد، بارگذاری شده و در دسترس همکاران قرار دارد. دوره حضوری نیز از ۱۹ آذرماه طی دو روز در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار خواهد شد. همکاران ستاد مرکزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در قالب ۸ گروه در این جلسات حضوری شرکت خواهند کرد. همچنین این جلسات برای همکاران شاغل در انبار کتاب در روزهای تعیین شده در محل خدمت برگزار می‌شود.

کمک‌های اولیه و اهداف، اصول ایمنی و قانونی در کمک‌های اولیه، روش مواجهه با مصدوم، خفگی‌ها، احیای قلبی-ریوی، خونریزی، پانسمان، آسیب‌های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، فوریت‌های پزشکی، مسمومیت‌ها، نیش و گزش و گازگرفتگی، آسیب‌های ناشی از گرما و سرما، سرفصل‌های دوره حضوری کمک‌های اولیه است.

گفتنی است، آزمون هر سه دوره، به صورت حضوری در آخرین جلسه هر گروه برگزار و ارزیابی فراگیران و صدور گواهی آموزشی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 16 =