سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

با حضور جمعی از اعضای کودک انجام شد؛

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

image-20221212110718-5.jpeg

برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، تصویرگری و خوانش کتاب با حضور جمعی از اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی حاج ملاهادی سبزواری سبزوار، شهید مطهری و شهید پیرزاده گناباد و کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی چناران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، تصویرگری و خوانش کتاب با حضور جمعی از اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی حاج ملاهادی سبزواری سبزوار، شهید مطهری و شهید پیرزاده گناباد و کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی چناران برگزار شد.

برگزاری نشست قصه‌گویی و کلاس آموزش اوریگامی در کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری

نشست قصه‌گویی از کتاب «مژده گل» نوشته مجید ملامحمدی و کلاس آموزش اوریگامی شمع با حضور جمعی از اعضای کودک در کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار برگزار شد.

فاطمه بلوچ، کتابدار بخش کودک کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار در حاشیه برگزاری این برنامه‌ها با بیان اینکه یکی از شیوه‌های مؤثر در تربیت کودک استفاده از قصه و داستان است، گفت: به واسطه علاقه بسیار کودکان به داستان و قصه می‌توان از این راه برای تربیت مؤثرتر و مفیدتر و همچنین غیرمستقیم کودکان به‌ویژه در خصوص آشنایی با اهل بیت (علیهم السلام) استفاده کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتخاب داستان‌های جالب از سیره اهل بیت (ع) و ارائه آن با زبان ساده و قابل فهم به کودکان تأثیر به سزایی دارد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

کلاس قصه‌گویی در کتابخانه عمومی شهید پیرزاده باغ آسیا گناباد

کلاس قصه‌گویی از کتاب «عروس مهربان» نوشته مسلم ناصری با محوریت ایام فاطمیه به همراه نمایشگاه کتابی با محوریت زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) به همت کتابخانه عمومی شهید پیرزاده باغ آسیا شهرستان گناباد در مهدکودک فرهنگ برپا شد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

برنامه تصویرگری و خوانش خلاقانه کتاب در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد

برنامه تصویرگری و خوانش خلاقانه کتاب با محوریت کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» نوشته ویلیام جویس به صورت بلندخوانی تعاملی، و با حضور جمعی از اعضای کودک در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد برگزار شد.

آسیه داوری، دبیر محفل ادبی کودک و نوجوان ساغر آگاهی کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد با اشاره به برگزاری این برنامه گفت: انتخاب کتاب مناسب برای کودکان یکی از مهمترین عوامل مؤثر در تشویق کودکان برای ورود به دنیای کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: استفاده از شیوه‌های خلاقانه در معرفی و خوانش کتاب می‌تواند در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دریچه تازه‌ای را به روی عموم مردم باز کند. کتابخوانی خلاق و آموزش همراه با بازی به روند رو به‌ رشد کودکان و نوجوانان کمک شایانی می‌کند و باعث ایجاد هیجان و انگیزه در آنان می‌شود.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

 شعرخوانی در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد

برنامه شعرخوانی از کتاب «تو هم خودت درختی» سروده یحیی علوی فرد با مشارکت شماری از اعضای کودک در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد برگزار شد.

آسیه داوری، دبیر محفل ادبی کودک و نوجوان ساغر آگاهی کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد با اشاره به این برنامه گفت: هنگامی که شعر با صدای بلند و در جمع خوانده می‌شود لذت آن دوچندان می شود، چراکه با فراگرفتن شعرخوانی صحیح، کودکان در خواندن شعر مهارت و تسلط پیدا می‌کنند و باعث می‌شود از شعرخوانی خود لذت ببرند. در واقع این مسئله باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای شعرخوانی و مطالعه منظم در کودکان می‌شود.

همچنین در این برنامه کودکان به بررسی شباهت‌های شاعرانه خود و ظاهر انواع درختان پرداخته و به نقاشی درخت موردنظر پرداختند.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی چناران

برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل کاردستی کتاب، مسابقه نقاشی، نشست کتاب‌خوان و نمایشگاه کتاب به همت کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران و با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد.

امیر گلمکانی، مسئول کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران با اشاره به اجرای این برنامه‌ها، بیان داشت: کتاب‌ها بهترین دوست برای همنشینی، بهترین مشاور در زمان تردید، بهترین آرام‌بخش دوران افسردگی، بهترین سرگرمی دوران بازنشستگی، بهترین ورزش برای ذهن، زیباترین باغ طبیعت و زمینی بارور برای بقای ابدی هستند.

وی با اشاره به رسالت اصلی کتابخانه‌ها مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزود: در تلاش هستیم تا برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناطق مختلف و به‌ویژه مدارس بار دیگر نسل آینده ساز کودک و نوجوان را در کنار فضای مجازی به سوی کتاب و کتابخوانی نیز دعوت کنیم.

گلمکانی از برگزاری برنامه‌هایی همچون تور کتابخانه‌گردی در مدارس سیدقطب، هنرستان حجاب و دبیرستان مطهره شهر رادکان؛ مدارس شهید چرخنده، شهید جعفری، قمر بنی هاشم و دبستان سمیه روستای موچنان سیدآباد؛ دبستان پانزده خرداد قل قوچان رادکان، دبستان خرمی و شهید چمران روستای موچنان، هنرستان حکمت و مدرسه شهید بهشتی شهرستان چناران خبر داد.

 در نشست کتاب‌خوان این برنامه نیز که با مشارکت جمعی از دانش‌آموزان مدرسه سید قطب رادکان برگزار شد، کتاب‌های «صوفی وچراغ جادو» اثر ابراهیم حسن‌بیگی، توسط حدیث امانی؛ «مثنوی مولوی» اثر مولوی، توسط آلا رضایی؛ «کوه مرا صدا زد» اثر محمدرضا بایرامی، توسط کیاناز کشمیری؛ «زمستان سبز» اثر نورا حق پرست، توسط مریم شجاعت و «مثل رود پرخروش» اثر پگاه راد، توسط محیا نصرتی ثانی معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 1 =