شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

مهدی رمضانی در دیدار با استاندار سمنان مطرح کرد؛

ضرورت بازطراحی و اصلاح کتابخانه مرکزی سمنان

دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با محمدرضا هاشمی استاندار سمنان

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد طی سفر به استان سمنان و دیدار با استاندار، خواستار پیگیری برای تخصیص اعتبار برای بازطراحی و اصلاح کتابخانه مرکزی سمنان در دور دوم سفر رئیس جمهور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد طی سفر به استان سمنان به منظور دیدار با کتابداران و بازدید از کتابخانه های عمومی، با محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان دیدار و گفتگو کرد.
مهدی رمضانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار سمنان به عنوان استاندار و رئیس برتر انجمن کتابخانه های عمومی در حوزه کتابخانه های عمومی با محوریت تشکیل جلسات انجمن در هفته کتاب ۱۴۰۱، اظهار داشت: در زمان افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد جنابعالی به عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، مشغول به خدمت بودید. کتابخانه مرکزی مشهد اولین کتابخانه از نسل جدید کتابخانه های عمومی محسوب می شود که با کاری جهادی و با همکاری شهردار وقت افتتاح شد. پس از آن کتابخانه مرکزی یزد و کتابخانه مرکزی سنندج به سرانجام رسید و کتابخانه های مرکزی قم و خرم آباد در آستانه افتتاح است. کتابخانه مرکزی مشهد برای ما پایلوت اصلی بود. در این کتابخانه بیش از ۶۰ خدمت تعریف و ارائه شد. در بین استان های دارای کتابخانه مرکزی، سمنان از اولین ها بود اما متأسفانه پروژه ناقص افتتاح شد و نیاز به بازطراحی داشت که هیچ یک انجام نشد. در سفر آقای رئیس جمهور به استان های مختلف موفق به جذب اعتبارات مناسبی برای کتابخانه های عمومی شدیم اما متأسفانه در سمنان این اتفاق نیفتاد. ضرورت دارد در دور دوم سفرهای آقای رئیس جمهور موضوع تخصیص اعتبارات برای بازطراحی و اصلاح کتابخانه مرکزی سمنان پیگیری شود؛ چراکه تعداد کتابخانه های عمومی استان به نسبت جمعیت، قابل قبول است اما نیازمند ارتقای کیفیت و بازطراحی هستیم.

ضرورت بازطراحی و اصلاح کتابخانه مرکزی سمنان


رمضانی استان سمنان را از استان های فاقد کتابخانه سیار دانست و گفت: در بحث راه اندازی کتابخانه سیار، همچون کتابخانه ثابت، نهاد تجهیزکننده و بهره بردار است و امکان خرید خودرو برای ما میسر نیست. چنانچه از منابع استانی، بانک ها، خیرین، صنعت و سایر ظرفیت های استان خودرویی به عنوان کتابخانه سیار در نظر گرفته شود ما کار تجهیز و استخدام نیروی انسانی را انجام خواهیم داد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکیل منظم جلسات انجمن، پیگیری، دقت نظر و تسلط استاندار سمنان به موضوع کتابخانه های عمومی را اثرگذار و قابل تحسین دانست.

ضرورت بازطراحی و اصلاح کتابخانه مرکزی سمنان

در ادامه محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ضمن گرامیداشت ۹ دی و یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار داشت: سطح سواد در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر بوده و استانی به معنای واقعی دانشگاهی با شخصیت های سیاسی، دینی و مذهبی است. استان سمنان دارای دانشگاه هایی مطرح و کتابخانه هایی غنی است و پایه گذار پیاده روی اربعین، دارو و مسکن رایگان از شخصیت های استان سمنان بوده است. در کنار شخصیت های دینی، شخصیت های علمی، مؤلفین و مترجمان استان نیز بسیار هستند. با این اوصاف ما نیازمند ارتقاء در حوزه کتابخانه های عمومی هستیم. هر قدر سطح آگاهی و دانایی مردم در تمامی حوزه ها ارتقا یابد، اداره جامعه راحت تر است. یکی از عواملی که باعث تعطیلی واحدهای صنعتی ما می شود، عدم ارتباط واحدهای تولیدی با دانشگاه و کتاب و کتابخانه است. اگر به دنبال افزایش سطح دانایی باشیم، آسیب ها کاهش پیدا می کند. با این نگاه، من در اکثر قریب به اتفاق جلسات انجمن کتابخانه ها شخصاً حضور دارم و شهرداری ها را هم مکلف به پرداخت کتابخانه ها از نیم درصد درآمد کرده ایم.
وی ادامه داد: در حال حاضر استان سمنان با سه مشکل اساسی تصادفات جاده ای، کم آبی و کاهش جمعیت رو به رو است و به اعتقاد من رونق بحث کتاب و کتابخوانی در رفع این مشکلات اثرگذار است. در سفر دوم رئیس جمهور پیگیر حوزه زیرساخت های فرهنگی استان خواهیم بود.

ضرورت بازطراحی و اصلاح کتابخانه مرکزی سمنان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 7 =