به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، محمدعلی محمدی مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد با اشاره به قرارداد جدید بیمه تکمیلی با بیمه تعاون گفت: به فضل خدا برای قرارداد سال جدید بیمه تکمیلی توانستیم با وجود افزایش قابل توجه مبلغ تعرفه دارویی و خدمات درمانی و بالا رفتن تعرفههای شرکتهای بیمهگر، قرارداد خوبی با بیمه تعاون امضا کنیم؛ ضمن اینکه قرارداد امسال نکات برجستهای دارد که ما به عنوان خدمتگزاران همکاران نهاد وظیفه داریم با توجه به وضعیت تورمی کشور، اهمیت و هزینههای بالای موضوع سلامت، حداکثر تلاش خود را برای عقد یک قرارداد مناسب انجام دهیم.
مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد با اشاره به این که در مذاکره با ۱۲ شرکت بیمهگر، چالش اصلی، حفظ کیفیت طرحها با حداقل افزایش قیمت بود، افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی نهاد، یارانه درمان با افزایش۵۰ درصدی به رقم ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر یک از اعضای خانواده همکاران رسید.
محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته بیشترین میزان استقبال کارکنان از طرح ۱ بیمه تکمیلی بود، همکاران گرامی امسال هم با حداقل افزایش و با تفاوت ۱۷ هزار تومانی نسبت به سال قبل، میتوانند در این طرح ثبت نام کنند. همچنین با موافقت و دستور دبیرکل محترم، برای کارمندانی که بیش از ۳ فرزند دارند، حق بیمه فرزندان چهارم به بعد در صورت انتخاب طرح ۱ رایگان خواهد بود و در صورتی که این همکاران طرحهای ۲، ۳ یا ۴ را انتخاب کنند، ۲۳۲ هزار تومان (معادل حق بیمه طرح ۱) از حق بیمه فرزند چهارم به بعد ایشان، توسط نهاد پرداخت می شود.
مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد تاکید کرد: یکی دیگر از نکات برجسته طرح امسال توجه ویژه به حوزه بیماریهای خاص است که علاوه بر نگرانی، بار مالی زیادی برای خانوادهها ایجاد میکند و با توجه به افزایش بسیار زیاد هزینههای درمانی این حوزه، پوشش بیمهای آن میتواند دغدغههای مالی را برای خانوادهها کاهش دهد؛ در قرارداد امسال، هزینههای درمانی مبتلایان به برخی از بیماریهای پرهزینه شامل خدمات بستری و بیمارستانی، جراحی، دارو، گفتاردرمانی، کاردرمانی و پاراکلنیکی بدون سقف تحت پوشش خواهد بود که همکاران محترم میتوانند فهرست این خدمات و بیماریهای مرتبط را از سامانه رفاهی نهاد دریافت کنند.
محمدی افزود: طبق توافق با بیمه تعاون، امسال دریافت مدارک و پرداخت خسارت به صورت برخط (آنلاین) نیز امکانپذیر است و در سامانهای که توسط بیمه تعیین اعلام می شود، انجام خواهد شد و همکاران ۱ ماه فرصت دارند تا اصل مدارک را برای ارائه به نماینده بیمه به مرکز استان ارسال کنند. شرکت بیمهگر هم متعهد به معرفی نماینده در تمامی استانها برای انجام هماهنگی و اقدامات لازم، مانند صدور معرفینامه و دریافت مدارک در مرکز استان است. این توضیح لازم است که استفاده از سامانه آنلاین اجباری نیست و بیمهشدگان میتوانند کمافیالسابق اسناد خود را به صورت فیزیکی به نماینده بیمه تحویل داده و پس از دوره زمانی مشخص خسارات خود را دریافت کنند.
ارسال نظر