چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

با معرفی پنج کتاب؛

نشست کتاب‌خوان دهه فجر در کتابخانه عمومی رییسی اردکانی شیراز برگزار شد

نشست کتابخوان کتابخانه رئیسی

کتابخانه عمومی رییسی اردکانی شیراز نشست کتابخوان دهه فجر با معرفی پنج اثر خواندنی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، به مناسبت چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به همت کتابخانه عمومی رییسی اردکانی شیراز نشست کتابخوان دهه فجر روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه برگزارشد.

عطاء الله رشیدی عضوکتابخانه، کتاب «کلیدر» از محمود دولت آبادی را معرفی کرد. کلیدر یکی از بلندترین داستان های ادبیات کشورمان است که توسط دولت آبادی نویسنده شهیر ایرانی، در فاصله زمانی میان سال های ۵۷ تا ۶۳ منتشر شد. این داستان روایتگر واقعه ای تاریخی است که در سال های بین ۲۵ تا ۲۷ رخ داد.

سمیه رحیمی، دیگر عضو کتابخانه،کتاب «یک عاشقانه آرام» از نادر ابراهیمی را معرفی کرد. این رمان برجسته ترین اثر نادر ابراهیمی به حساب می آید  و هنوز پس از گذشت ۲۵ سال به عنوان یک عاشقانه پرطرفدار در قفسه های کتابفروشی ها خود نمایی می کند.

در ادامه، زهرا مرادی، کتابدار کتابخانه عمومی رییسی اردکانی، کتاب «جاناتان مرغ دریایی» از ریچارد باخ را معرفی کرد. جاناتان مرغ دریایی یک افسانه معاصراست که به مضامین زمان مدرن متکی است. برخلاف افسانه های سنتی که در آن موجوادات افسانه ای وجود دارد در این کتاب موجودات تخیلی وجود دارد. در واقع کتاب ترکیبی از یک داستان تمثیلی و یک افسانه مدرن است.

حمیدرضا دانا از کارمندان این کتابخانه «باشگاه پنج صبحی ها» اثر رابین شارما را معرفی کرد.این کتاب از آثار ارزشمند و پرفروش حوزه رشد و توسعه فردی است و تاکنون افراد زیادی آن را مطالعه کرده اند. اثر بخشی این کتاب به حدی است که باعث شده است که به عنوان یکی از  معروف ترین کتاب های حوزه رشد و وتوسعه فردی تبدیل شود.

در پایان نیز زهرا فتحی، عضو کتابخانه کتاب «جای خالی سلوچ« از محمود دولت آبادی را معرفی کرد. این کتاب رمانی رئالیستی است که دولت آبادی بلافاصله پس از آزادی از زندان ساواک طی ۷۰ روز آن را خلق کرده است. به گفته دولت‌آبادی او داستان را هنگامی که دوره سه ساله حبس را می گذرانده در ذهن پرورانده است. در این کتاب با زندگی یک خانواده و در مقیاس گسترده تری با زندگی مردم یک روستا آشنا می شویم که در کنار توصیفات قوی و پررنگ نویسنده با ریز و درشت روزمرگی شخصیت های داستان آشنا می شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =