دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین عنوان شد؛

کتابخانه‌های عمومی ظرفیت خوبی در توسعه کسب ‌وکارهای کوچک و مهارت‌های فردی دارند

جلسه جهاد دانشگاهی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در نشست هم اندیشی با موضوع اطلاع رسانی و جلب همکاری در برگزاری «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» بر ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در توسعه، ترویج و آموزش کسب ‌وکارهای کوچک و مهارت‌های فردی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، نشست مشترکی با حضور سعید تاسا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از کارشناسان دو مجموعه با هدف بهره‌مندی متقابل از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات این دو دستگاه برای جذب مشارکت حداکثری جامعه علمی کشوردر «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در ابتدای این نشست گفت: امروزه کتابخانه های عمومی بازوان مهم فرهنگی کشور هستند و خدمات متنوعی را به عموم مخاطبان از هر رده سنی و تحصیلی ارائه می دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین در ادامه ضمن اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف و مفید توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال های اخیر، بیان کرد: دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، و تجربه‌ها، برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌ منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

محمدبیگی با اشاره به هدف از این دیدار تصریح کرد: دبیرخانه این همایش از تمام متخصصان، پژوهشگران و کتابداران در سطح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این همایش دعوت کرده تا آثار خود را در قالب مقاله تا تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ در یکی از محورهای اعلام شده به دبیرخانه این رویداد بین‌المللی ارسال کنند.

وی بیان داشت: در راستای برگزاری این همایش از مسئولان پژوهشی دانشگاه‌های مختلف دعوت می شود تا با ترغیب اساتید و دانشجویان به تولید و ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش کمک کنند که امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی شاهد حضور درخشان استان قزوین در این همایش باشیم.

سعید تاسا، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت بی نظیری در برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی، فرهنگی،  اجتماعی و علمی دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در زمینه کسب و کار و کارآفرینی و آموزش مشاغل کوچک ولی مفید، دوره های فراوانی را برگزار کرده و همکاری خوبی با کتابخانه های عمومی داشته باشد. در این زمینه می توان از ظرفیت کتابخانه های عمومی در زمینه اختصاص فضای مناسب، بهره گیری از توانمندی کتابداران و تبلیغات و جذب اعضا نیز استفاده کرد.

تاسا در پایان بر همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه جامع علمی کاربردی با اداره کتابخانه ها در برگزاری دوره های علمی، پژوهشی و تحقیقی تاکید کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 0 =