سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

قاری ممتاز کشور در گفتگو با خبرگزاری قرآن:

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با طرح «بهار در بهار» به رشد و پویایی جامعه کمک می‌کند

هادی ربیعی

هادی ربیعی، فعال قرآنی در گفتگو با ایکنا با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزاری و اجرای طرح «بهار در بهار» را باعث کمک به رشد و پویایی جامعه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طرح رمضانی «بهار در بهار» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است. یکی از اهداف اصلی این طرح، مأنوس کردن هرچه بیشتر مردم با مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم و ترویج سبک زندگی قرآنی با معرفی کتاب‌های خواندنی این حوزه است.

طرح «بهار در بهار» که به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می‌شود، تاکنون با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان مواجه شده و هادی ربیعی، قاری ممتاز قرآن از اساتید این طرح است.

وی درباره این طرح گفت: طرح «بهار در بهار» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در طول ماه مبارک رمضان برگزار شد. در این طرح از حضور اساتید قرآن کریم و قاریان ممتاز و بین‌المللی بهره برده‌ایم. این اساتید در حوزه مفاهیم قرآن کریم، اندیشه‌ورزی و ترویج تفکر و تعقل مباحثی را طرح می‌کنند. معرفی کتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت و خودسازی و همینطور برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های این طرح است.

این قاری ممتاز با اشاره به برکات اجتماعی قرآن کریم گفت: مأنوس شدن مردم با قرآن می‌تواند منشأ آثار مثبتی در جامعه باشد. متأسفانه اغلب مشکلاتی که امروزه در جامعه با آن روبرو هستیم به خاطر کم‌توجهی یا بی‌توجهی مسئولان و مردم به آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) است. مسئولان گاهی در جلسات و هیئات مذهبی حضور پیدا می‌کنند اما متأسفانه کمتر در جلسات قرآنی حاضر می‌شوند.

ربیعی بیان کرد: مباحثی که در طرح «بهار در بهار» مطرح می‌کنیم بازتعریفی نو از مفاهیم دینی با رویکرد اجتماعی است. رویکردی که به خودسازی و رشد فردی کمک کند. این نکات قرآنی برای افراد جالب و جذاب است و شرکت‌کنندگان در جلسه از آن استفاده می‌کنند. ما این نکات قرآنی را در قالب مثال و مصداق طرح می‌کنیم.

این قاری ممتاز اظهار کرد: به خاطر حجم مراجعه مردم به کتابخانه‌های سراسر کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. این نهاد از آنجا که به معنای واقعی کلمه یک نهاد فرهنگی است، می‌تواند با برگزاری چنین طرح‌هایی به رشد و پویایی جامعه کمک کند.

مجری طرح «بهار در بهار» با تأکید بر استمرار چنین برنامه‌هایی گفت: برگزاری چنین طرح‌هایی نباید فقط به ماه رمضان محدود باشد. باید یک تشکل قرآنی ایجاد کنیم تا مردم در حیات اجتماعی خود از برکات قرآن بهره‌مند شوند. قرآن کریم، احادیث اهل‌بیت(ع) و نیز سیره ائمه می‌تواند در این راستا برنامه جامعی را به مخاطب عرضه کند.

یادآور می‌شود طرح «بهار در بهار» تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته و پس از آن با برگزاری نشست‌های موضوعی و تشکیل محافل ترویجی آموزش و گسترش فرهنگ قرآن کریم ادامه می‌یابد، ‌ این طرح با عنوان ربیع‌القرآن با اجرای ویژه برنامه‌های محافل قرآن در هر یک از استان‌ها برگزار شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 10 =