دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهر نرجه مطرح شد؛

توزیع عادلانه خدمات فرهنگی با توسعه کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی ثامن الحجج (ع) شهر نرجه

کتابخانه عمومی ثامن الحجج (ع) شهر نرجه از توابع شهرستان تاکستان پس از ۱۸ سال از آغاز پروژه با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهر نرجه با حضور فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،  اسدالله حمزئی فرماندار تاکستان، ابراهیم  سعادت‌فر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین، احمد لشکری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان، امین آقاجانی شهردار نرجه، حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی جوان جسور نماینده ولی فقیه و امام جمعه نرجه، اعضای شورای اسلامی شهر نرجه و جمعی از اهالی این شهر و کارکنان کتابخانه های عمومی استان  برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این مراسم گفت: توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی نقش مهمی در توزیع عادلانه ی خدمات فرهنگی دارد و می تواند در پیشرفت فرهنگی کشور موثر باشد.

وی تاکید کرد: کتابخانه ها با حضور مردم معنا پیدا می کنند و این تعامل مردم است که به کتابداران و فعالان حوزه ی کتاب، امید و انگیزه ی خدمت رسانی و توسعه خدمات را می دهد. در این راستا راه اندازی کتابخانه در مناطق دورافتاده و محروم از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و جمعیت بیشتری را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق می دهد.

محمدبیگی ضمن اشاره به اهمیت گسترش کتابخانه های عمومی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ی مفید، اظهار داشت: حمایت و همکاری شهرداران و سایر مسئولان از توسه کمی  و کیفی کتابخانه ها، می تواند موجب اتفاقاتی زیبا و بی نظیر در عرصه فرهنگ کتابخوانی شود و فضایی پرشور و با نشاط را درسطح شهرها ایجاد کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با تشکر از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر نرجه، خاطرنشان کرد: افتتاح این کتابخانه که به مدت ۱۸ سال به دلیل برخی مسائل و درگیری ها ابتر مانده بود، اتفاقی خجسته و مبارک برای این منطقه است که شایسته است از همکاری خوب مسئولان شهرستان تاکستان در این زمینه قدردانی شود.

 توزیع عادلانه خدمات فرهنگی با توسعه کتابخانه های عمومی

در پایان این مراسم از مجموعه علمی آموزشی قلم چی برای تجهیز این کتابخانه، با اهدای هدیه ای فرهنگی تقدیر و کتابخانه عمومی ثامن الحجج (ع) با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و اهالی شهر نرجه افتتاح شد.

کتابخانه عمومی ثامن الحجج (ع) شهر نرجه در سال ۱۳۸۴ زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع  توسط اهالی نرجه برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شد. این پروژ] به دلایلی به مدت ۱۰ سال متوقف شد و پیشرفت فیزیکی نداشت. اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین سال ۱۳۹۴، در  راستای اجرای وظایف ذاتی خود و به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی این زمین را از شهرداری نرجه تحویل گرفت و اقدام به ساخت و تکمیل کتابخانه کرد. کتابخانه توسط مجری پروژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان قزوین در سال ۱۴۰۱ با ۲۲۰ متر مربع متراژ در یک و نیم طبقه ساخته و تکمیل و به اداره کل کتابخانه های عمومی استان تحویل داده شد. در طبقه همکف بخش های مخزن، کودک، نوجوان و نشریات قرار گرفته شده است و سالن مطالعه نیز در طبقه ی نخست واقع شده است.

گفتنی است، برای نخستین بار در سطح کتابخانه های استان قزوین، بنیاد علمی-آموزشی قلم چی در عملی خیرخواهانه اقدام به تجهیز بخشی از فضاهای کتابخانه کرد. شهر نرجه در بخش مرکزی تاکستان واقع شده و بیش از ۷ هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون فاقد فضاهای مطالعاتی و کتابخانه بوده است.

افتتاح کتابخانه

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 0 =