دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ مطرح شد؛

علاقه، مهم‌ترین اصل در کتابداری است

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم و رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین

عثمان لاویچ، رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین و هیئت همراه ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی قم با مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، عثمان لاویچ، رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین و هیئت همراه عصر چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)، ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی قم با مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز دیدار و گفتگو کرد.

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این دیدار با اشاره به پیشینه حضور شعرای پارسی‌گو در منطقه بالکان و وجود بیش از ۶۰۰ کلمه فارسی در زبان بوسنیایی گفت: ایران و بوسنی و هرزگوین قرابت‌های فرهنگی، تاریخی و زبانی مشترکی دارند که امیدواریم با تفاهم‌نامه میان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابخانه غازی خسروبیگ، این روابط دوستانه تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از کتابخانه مرکزی قم ابراز داشت: کتابخانه مرکزی قم در بیش از حدود دو ماه فعالیت خود، با استقبال بیش از ۳ هزار نفر برای ثبت نام همراه بوده است و این به جهت رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارائه خدمات مبتنی بر نیاز کاربران و تحقق عدالت فرهنگی با ایجاد کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار بوده است.

علاقه، مهم‌ترین اصل در کتابداری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در ادامه تصریح کرد: در استان قم، ۲۵ کتابخانه عمومی در حال خدمت‌رسانی به ۳۳ هزار عضو فعال و عموم مردم هستند که با توجه به آمار ۶۲ درصدی دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌های عمومی، خدمات ویژه‌ای نظیر محافل ادبی و قرآنی نیز با هدف شناسایی استعدادهای ادبی و قرآنی، آموزش و فعالیت تخصصی در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود.

توکلیان در پایان با اشاره به بازدید رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین و هیئت همراه از کتابخانه عمومی آیت‌الله مرعشی نجفی(ره)، علمای اسلام و به خصوص آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) را مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی و میراث‌داران فرهنگ اسلام معرفی و خاطرنشان کرد: آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) در طول عمر با عزت خود با تحمل فشارهای اقتصادی توانسته‌اند این مجموعه عظیم را ایجاد کنند که امروزه یکی از افتخارات ایران اسلامی است و امیدواریم همکاری کتابخانه غازی خسروبیگ با کتابخانه‌های عمومی و تخصصی استان قم، منجر به ارائه خدمات بهتر به کاربران و حفظ میراث کهن اسلامی شود.

علاقه، مهم‌ترین اصل در کتابداری است

در ادامه این دیدار، عثمان لاویچ، رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین نیز با تأکید بر وظیفه مشترک کتابداران و کتابخانه‌ها در ارائه بهترین خدمات به کاربران، ابراز داشت: کتابداران، پلی بین خوانندگان و کتاب هستند و مهم‌ترین تجربه و آموخته من از سال‌ها کار در کتابخانه این است که مهم‌ترین اصل در کتابداری، علاقه است؛ چراکه کاربران ما کار با علاقه را می‌فهمند و این باعث رضایت آنها خواهد شد و کتابداران نیز اگر با علاقه کار کنند می‌توانند بهترین مسیر برای رفع نیازهای اطلاعاتی کاربران را پیدا کنند.

لاویچ در ادامه افزود: جهان امروز به سرعت در حال تغییر است و خدمات کتابخانه‌ها نیز باید مبتنی بر فناوری و تلفن‌های همراه باشد که این کار در ایران زودتر آغاز شده و تجربه خوبی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با اشتراک این تجارب بتوانیم خدمات بهتری به کاربران ارائه کنیم.

گفتنی است، در پایان این دیدار، رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ بوسنی و هرزگوین و گروه همراه ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی قم، با تعدادی از عناوین کتاب‌های فارسی و ترجمه شده با موضوع جنگ و کشور بوسنی و هرزگوین نیز آشنا شدند.

علاقه، مهم‌ترین اصل در کتابداری است

علاقه، مهم‌ترین اصل در کتابداری است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 6 =