دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛

نهاد کتابخانه‌ها و کانون دست و بازوی تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی هستند

غلامعلي حداد عادل

غلامعلی حداد عادل در آیین رونمایی از کتاب «هر جا تو باشی»، گفت: اگر بخواهید نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنید، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دست و بازوی این کار محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آیین رونمایی از کتاب «هر جا تو باشی» در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: می‌گویند هر چیزی جدیدش خوب است، به جز چند چیز؛ مثلاً دوست، قدیمی‌اش بهتر است؛ مثال دیگر، مؤسسات آموزشی، مدرسه و دانشگاه است و مؤسسه انتشاراتی هم از جنس مدرسه است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و اهمیت کانون را امثال بنده درک می‌کنند که آن روزی که ما حرص و ولع خواندن داشتیم، چیزی به نام ادبیات کودک در کشورمان مطرح نبود؛ ما به کتابفروشانی که کنار خیابان بساطشان را پهن می‌کردند، سر می‌زدیم و کتاب‌هایی با کاغذ کاهی و نقاشی‌های عجیب و غریب با عناوینی چون شیرویه نامدار، حسین کرد شبستری، موش و گربه عبید و... می‌خریدیم و این ادبیات دوران کودکی ما بود. تا اینکه کانون و امثال آن پدید آمدند و برای نسل بعد از ما نمونه‌های فاخر ادبیات کودک را عرضه کردند.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هزار شعبه در سراسر کشور، سرمایه و ابزاری نیرومند برای واقعیتی است که مقام معظم رهبری آن را مهندسی فرهنگی می‌نامند. اگر شما بخواهید نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنید، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دست و بازوی این کار محسوب می‌شوند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 7 =