پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

محسن چینی‌فروشان در بازدید از غرفه نهاد مطرح کرد؛

اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی نسل فرهنگی آینده را می‌سازند

بازدید محمدرضا چینی فروشان از غرفه نهاد در نمایشگاه کتاب تهران

محسن چینی فروشان، نویسنده و از مدیران پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از غرفه نهاد در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن چینی‌فروشان نویسنده و از مدیران پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از غرفه نهاد در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جریان فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: خیلی خوشحالم بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی کشور راه افتاده و رونق گرفته است. در این زمینه به دلیل پراکندگی جغرافیایی و محرومیت‌هایی که در دسترسی به کتاب وجود دارد هیچ کدام از سازمان‌ها رقیب هم محسوب نمی‌شوند. فعالیت‌های نهاد قطعا به نفع فرهنگ کشور خواهد بود.

وی افزود: بد نیست بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی کشور با مراکز کانون، هماهنگی و تقسیم وظایفی به خصوص در مناطق محروم داشته باشند. در حوزه کودک و نوجوان نیاز زیادی وجود دارد و هر چقدر کار شود باز هم کم است.

اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی نسل فرهنگی آینده را می‌سازند

چینی‌فروشان تصریح کرد: حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد. به خصوص با گران شدن امکانات، کتاب و کالاها، کمبود خدمات و فعالیت‌های کتاب‌محور برای کودکان و نوجوانان به شدت محسوس است. من خوشحالم و تا آنجا که اطلاع دارم کارهای خوبی در نهاد در حال انجام است و اتفاقات فرهنگی زیادی در کتابخانه‌های کودک نهاد در حال رخ دادن است. نسل فرهنگی آینده از دل همین بچه‌هایی که در کتابخانه‌ها هستند به وجود می‌آید.

مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی تأکید کرد: به تجربه متوجه شده‌ام بچه‌هایی که در گذشته در مراکز و کتابخانه‌های کانون پرورش بودند در بزرگسالی نسبت به همقطاران‌شان اصیل‌تر و بافرهنگ‌تر شده‌اند؛ بی‌شک در خصوص اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی نیز همینگونه خواهد بود و این اقدامات ثمر خواهد داد و نسل فرهنگی آینده را می‌سازد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =