شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

رویکرد فرداستگاهی نهاد می‌تواند معضل عدم توجه به منابع غیردرسی در دانش‌آموزان را برطرف کند

احمد نادری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه نهاد در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به نقش مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور در احیای زنگ کتابخوانی مدارس خواستار هم افزایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه نهاد در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کنار نهاد آموزش و پرورش و نهاد خانواده می‌تواند به طور اختصاصی نقش واسطی در جامعه‌پذیری فرد و دانش‌آموز ایفا کند.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی از موضوعات مهم فرهنگ ما است. وظایف درسی در حوزه آموزش مدنظر نیست بلکه نگاه ما به فرهنگ مطالعه بر خواندن تأکید دارد. به نظر من رویکرد فرداستگاهی نهاد می‌تواند معضل عدم توجه به منابع غیردرسی در دانش‌آموزان را برطرف کند. پیوند میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه می‌تواند به رفع موانع کتاب و کتابخوانی کمک کند.

نادری با اشاره به توجه دولت به حوزه فرهنگ تصریح کرد: در دولت پرکار سیزدهم در سطح وزرا می‌توان به این موضوع نگاه ویژه داشت تا راهکاری برای حل مسائل یافت شود. مجلس شورای اسلامی نیز اگر خلأ در بحث قانونی و نظارت موضوعی وجود داشته باشد حتماً همراهی و همکاری لازم را خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص احیای زنگ مطالعه در مدارس تأکید کرد: برای احیای زنگ مطالعه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا از طریق هم‌افزایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش اتفاق‌های مثبتی رخ دهد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 13 =