شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مطرح کرد؛

لزوم فهم زبان کودکان و نوجوانان و درک ذائقه آنها

حسین تاریخی

حسین تاریخی در خصوص ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و اتصال کتابخانه های عمومی و مدارس، اظهار داشت: به اعتقاد من در صورتی که بتوانیم زبان کودکان و نوجوانان را فهم و ذائقه آنها را درک کنیم، اتصال کتابخانه های عمومی و مدارس بسیار شتاب دهنده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان 29 اردیبهشت از غرفه نهاد در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
تاریخی در خصوص ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و اتصال کتابخانه‌های عمومی و مدارس، اظهار داشت: موضوع کتاب در نسل نوجوان دچار چالش‌هایی شده است؛ دسترسی نوجوانان به ابزار فناوری از یک سو و مواجهه آنها با شبهات عمیق، باعث ایجاد چالشی جدی در حوزه نوجوانان شده است. به اعتقاد من در صورتی که بتوانیم زبان کودکان و نوجوانان را فهم و ذائقه آنها را درک کنیم، اتصال کتابخانه‌های عمومی و مدارس بسیار شتاب‌دهنده خواهد بود.
وی با اشاره به تجربه برگزاری لیگ کتابخوانی، گفت: در این برنامه بچه‌ها در گروه‌هایی به خواندن یک کتاب می‌پردازند و بعد در حضور داوران درباره موضوع کتاب مباحثه می‌کنند. این رقابت، اشتیاق و انگیزه‌ای در نوجوانان ایجاد کرد و خانواده‌ها را نیز وارد میدان کرد. در واقع اگر حلقه‌ها را به درستی متصل کنیم و متناسب با ذائقه نسل نوجوان پیش رویم، می‌بینیم که آن‌ها تمایل دارند به کتاب مراجعه کنند. ما برای کار در این حوزه مشتاق هستیم و تجربه موفق ما در استان‌های گلستان و کرمانشاه به پشتوانه همکاران در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ثمر رسید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 2 =