جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

اقدامات اداره‌کل تأمین منابع در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی تشریح شد؛

از ارسال ۶۷ هزار نسخه کتاب تا تولید ۲ هزار کتاب بریل

حامد عبدوس مدیرکل تأمین منابع کتابخانه ها

حامد عبدوس، مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد از خریداری ۶۷ هزار نسخه کتاب و تولید و ارسال ۲ هزار جلد کتاب بریل دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حامد عبدوس، مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد در تشریح اقدامات این اداره‌کل در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی از تولید و ارسال ۲۱۲۸ جلد کتاب بریل منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به بخش نابینایان کتابخانه‌های کشور خبر داد و گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی از بهمن ماه سال گذشته در حال برگزاری است.

وی افزود: در همین راستا و با هدف استفاده بیشتر نابینایان سراسر کشور از منابع این جشنواره و شرکت در این جشن ملی کتابخوانی، به همت بخش تولید کتاب بریل ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های آذربایجان شرقی و قم در ماه‌های گذشته، ۱۵۲ سری از ۹ عنوان منابع جشنواره رضوی تولید و به بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است.

از ارسال ۶۷ هزار نسخه کتاب تا تولید ۲ هزار کتاب بریل

عبدوس خاطرنشان کرد: کتب بریل با حمایت اداره‌کل تأمین منابع نهاد و تلاش کتابداران بخش نابینایان کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) قم و کتابخانه مرکزی تبریز تولید شده است.

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد با اشاره به مجموع منابع خریداری شده ویژه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۶۷ هزار و ۵۰۰ نسخه از منابع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، خریداری و به تمامی کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی ارسال شد. در واقع از هر یک از کتاب‌های «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌‏های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)»، «اسب چوبی»، «بیدار شو بابا»، «من ضامن»، «آبی‌ها»، «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)»، «مسافران شب برفی»، «ده قصه از امام حسن عسکری(ع)» و «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع)» ۷۵۰۰ نسخه خریداری و ارسال شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 1 =