دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مراسم تقدیر از سیدعلی‌اکبر فامیل روحانی مطرح کرد؛

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام کارهای گسترده‌تر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

علی اکبر فامیل روحانی

سید علی‌اکبر فامیل روحانی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی در دومین مجمع سالیانه انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با حضور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در دومین مجمع سالیانه انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با حضور علیرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی؛ سیدباقر میرعبدالهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران؛ اعضای هیأت مدیره و اعضای این انجمن، از سید علی‌اکبر فامیل روحانی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی تجلیل شد.

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام کارهای گسترده‌تر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: امنیت را انسان‌های آگاه رقم می‌زنند نه لزوماً نظامی‌ها. هیچ چیز جایگزین کتاب نخواهد شد. اقدامات بسیار خوب و تحسین‌برانگیزی در حوزه کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شده است، اما باید بر روی کتاب سرمایه‌گذاری کلان کنیم و در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کارهای گسترده‌تری انجام ‌شود.

وی افزود: کتابخانه‌ها باید بیشتر رشد کنند، نه ساختمان‌های مسکونی. در حال حاضر، متأسفانه، ساختمان‌های مسکونی هر روز مجلل‌تر می‌شود ولی به کتابخانه‌ها به آن اندازه توجه نمی‌شود که باید برعکس شود. مردم باید با کتاب و کتابخوانی بیشتر انس بگیرند. کتاب را که به دست بچه‌ها بدهیم، امنیت آنها را تضمین کرده‌ایم و از آسیب‌های اجتماعی در امان نگه داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دکتر فامیل روحانی، عمر خود را صادقانه در راه فرهنگ ایران اسلامی و استان همدان صرف کرده است. او از هیچ تلاشی برای بزرگداشت اسلام و شعائر آن فروگذار نکرده است. خدمات او همیشه در نزد اهالی فرهنگ و علم محفوظ است.

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام کارهای گسترده‌تر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان درباره این استاد پیشکسوت اظهار کرد: دکتر علی اکبر فامیل روحانی، پدر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در استان همدان است. فعالیت‌های علمی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی بسیار و درخشانی از ایشان به یادگار مانده است. وی راهنمای همه دانشجویان و اساتید در گروه علم مدیریت اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان هستند.

وی افزود: سیدعلی‌اکبر فامیل‌روحانی در سال ۱۳۶۶ دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را راه‌اندازی کرد. در سال ۱۳۷۴ مشاور کتابخانه مجلس شورای اسلامی و در سال  ۱۳۷۷ معاون فنی کتابخانه مجلس شورای اسلامی بود. دو دوره عضویت در شورای اسلامی شهر همدان، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان همدان، مدیرعامل موسسه نهج البلاغه، راه‌اندازی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، تأسیس و راه اندازی نشریه «محراب» در دهه ۸۰ بخشی از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجرایی این استاد پیشکسوت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: دکتر فامیل روحانی عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان و عضو هیئت امنای انجمن کتابخانه ساز استان همدان هستند و بیش از ۶۰ سال در حوزه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند. ایشان به زبان عربی، فرانسه و انگلیسی مسلط هستند.

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام کارهای گسترده‌تر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

سید علی‌اکبر فامیل‌روحانی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی نیز در این آیین اظهار کرد: در فعالیت‌های خود در نهاد کتابخانه‌های عممی کشور و انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران، کسب خشنودی الهی و رضایت مخاطبان را سرلوحه قرار دهید. مبنای بومی و علمی «ارتقای علمی» را باید تعریف کرد و مراقب بود تا معنای ارتقا دگرگون نشود. باید معنای اجتماعی و مفیدی از ارتقا را در نظر گرفت تا زحمات انجمن ثمربخش باشد.

وی افزود: مبنای ارتقای خود را تعلیمات قرآن قرار دهید و بر اساس آیات شریف قرآن اهداف انجمن را دنبال کنید. ارزش صرفاً معنای مادی و دنیوی ندارد و در ابتدا یک مسأله کاملاً معنوی است.

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام کارهای گسترده‌تر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام کارهای گسترده‌تر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 7 =