یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت؛

سه بخش ویژه کتابخانه ای در بندر انزلی و خمام به بهره برداری رسید

افتتاح 3 بخش ویژه در 3 کتابخانه عمومی گیلان

بخش مطالعه گروهی کتابخانه های عمومی هشتم شهریور و امام جعفر صادق (ع) بندر انزلی و شهید بهشتی خمام با حضور مسئولین و جمعی از کارآفرینان عضو کتابخانه عمومی با ایجاد بازارچه کسب و کارهای کوچک خانگی در کتابخانه عمومی خمام به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، بخش مطالعه گروهی کتابخانه های عمومی هشتم شهریور و امام جعفر صادق (ع) بندر انزلی و شهید بهشتی خمام روز پنجشنبه (۹شهریور) با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه شهرستان بندر انزلی؛ امین مغفرتی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار بندر انزلی؛ نجمه فکوری سنگاچین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های این مجموعه؛ حامد اصیلی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمام؛ علیرضا شاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمام؛ کبری محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ جمعی از چهره های فرهنگی، هنری و علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی با ایجاد بازراچه کسب و کارهای کوچک خانگی در کتابخانه عمومی خمام افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

سه بخش ویژه کتابخانه ای در بندر انزلی و خمام به بهره برداری رسید

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح بخش مطالعه گروهی و بازارچه کسب و کارهای کوچک کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام با تشکر از مسئولین شهرستان خمام در توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی و حمایت از برنامه های مجموعه در جهت پویایی بیشتر فرهنگی این منطقه با بیان اینکه تعامل بیشتر مردم با کتابخانه از اهداف ما برای پویایی بیشتر این مراکز و تبدیل آن به محیطی اجتماعی است، ایجاد بخش های جدید و بهره مندی از نظر و ایده های خلاقانه را در راستای این هدف توصیف کرد.
 

یاسر تقوی اظهار امیدواری کرد تلاش های مسئولین و دلسوزان امر کتاب و کتابخوانی رضایتمندی مردم را به دنبال داشته و خروجی اتفاقات و رویداد ها در حوزه کتاب منجر به نشاط فرهنگی و رشد آگاهی های اجتماعی شود.
 

در ادامه این مراسم بخش مطالعه گروهی کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام در فضایی به مساحت ۴۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید. همچنین ایجاد بازارچه کسب و کارهای خانگی با مشارکت جمعی از کارآفرینان عضو کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام شامل پرورش حلزون، کیف دوزی، سبدبافی، پخت نان محلی، چرم دوزی، زیورآلات سنگی، تابلوهای نقاشی و خوشنویسی، تسبیح بافی، تهیه فرآورده های غذایی و ... از برنامه های جنبی این مراسم در کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام بود.

بخش مطالعه زنده یاد علیرضا سایبان در کتابخانه مرکزی بندرانزلی افتتاح شد

در مراسم دیگری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با حضور امام جمعه شهرستان بندر انزلی و پدر زنده یاد علیرضا سایبان، نخبه فقید المپیاد ریاضی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، بخش مطالعه جدید کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) این شهر به نام این نخبه فقید المپیاد ریاضی نامگذاری و افتتاح شد.

سه بخش ویژه کتابخانه ای در بندر انزلی و خمام به بهره برداری رسید
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح بخش مطالعه "زنده یاد علیرضا سایبان" کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) بندر انزلی با بیان اینکه بهسازی و ایجاد بخش های مطالعه گروهی برای استفاده پژوهشگران و محققین از برنامه های جدید مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان است، یکی از مهمترین مزیت های این طرح را ایجاد فضای مناسب برای استفاده کنندگان این مرکز در راستای حمایت از ایده ها و نظرات پژوهشگران و نخبگان عنوان کرد.
 
یاسر تقوی همچنین نامگذاری بخش مطالعه گروهی کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) بندر انزلی به نام "زنده یاد علیرضا سایبان" را، که از نام آوران استان گیلان و شهر بندر انزلی در رشته المپیاد ریاضی بود، در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام نخبگان این خطه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره کسانی دانست که با کتاب مانوس بودند.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه شهرستان بندر انزلی نیز در این مراسم با اشاره به اقدام ارزشمند مجموعه کتابخانه های عمومی استان در ایجاد فضای مطالعه گروهی مزین به نام "زنده یاد علیرضا سایبان" از آمادگی خود برای حمایت بیشتر از کتابخانه های عمومی و توسعه این مراکز در شهرستان و نیز ایجاد فضای مناسب مطالعاتی در مصلای بزرگ بندر انزلی خبر داد.
 
سه بخش ویژه کتابخانه ای در بندر انزلی و خمام به بهره برداری رسید
پدر زنده یاد "زنده یاد علیرضا سایبان" نیز در مراسم افتتاح بخش مطالعه گروهی کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) بندر انزلی ضمن قدردانی از این اقدام مجموعه کتابخانه های عمومی گفت: فرزندم همواره به کتاب و کتابخانه عشق می ورزید و بیشترین اوقات روزانه خود را صرف مطالعه کتاب می کرد.
 
بخش مطالعه گروهی "زنده یاد علیرضا سایبان"، نخبه فقید المپیاد ریاضی کتابخانه عمومی امام جعفر صادق بندر انزلی در طبقه سوم این ساختمان به مساحت ۴۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال بهسازی، تجهیز شد و به بهره برداری رسید.
 
"زنده یاد علیرضا سایبان"، نخبه فقید المپیاد ریاضی متولد ۶ بهمن سال ۱۳۵۷ شهرستان بندر انزلی، در دوران ابتدایی و راهنمایی نفر برگزیده مسابقات قرآن، نهج البلاغه، کتابخوانی، ریاضی و علمی گیلان بود و دو سال پیاپی به مسابقات کشوری در شهر رامسر دعوت شد. این نخبه فقید المپیاد در راه بازگشت از سفر علمی به میزبانی شهر اهواز به همراه چند تن از نخبگان ریاضی کشور در سن ۱۹ سالگی بر اثر سانحه تصادف به دعوت حق لبیک گفت و عاشقانه به دیدار معبود خود شتافت .

بخش کودک کتابخانه عمومی هشتم شهریور غازیان بندر انزلی افتتاح شد

مراسم بهره برداری از بخش کودک کتابخانه عمومی هشتم شهریور غازیان بندر انزلی با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ امین مغفرتی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار بندر انزلی؛ نجمه فکوری سنگاچین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ مریم سیف الله پور، مسئول کتابخانه عمومی هشتم شهریور غازیان بندر انزلی؛ اعضای شورای اسلامی بندر انزلی، جمعی از اعضای کودک و والدین ایشان و کتابداران برگزار شد.
 
سه بخش ویژه کتابخانه ای در بندر انزلی و خمام به بهره برداری رسید
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح بخش کودک کتابخانه عمومی هشتم شهریور غازیان بندر انزلی با اشاره به مزیت های ایجاد بخش های کودک در کتابخانه های عمومی یکی از این ویژگی ها را علاقمند کردن کودکان به حضور در کتابخانه و استفاده از امکانات این مراکز فرهنگی عنوان کرد.
 
یاسر تقوی با بیان اینکه رویکرد ما در ایجاد زیرساخت های جدید کتابخانه ای جلب نظر و سلیقه اعضای کتابخانه ها است، استفاده از منابع روزآمد برای استفاده بهتر اعضا را از سیاست های این مجموعه برشمرد.
 
وی همچنین اضافه کرد: امیدوار هستیم با بهسازی کتابخانه های عمومی و به ویژه بخش های کودک کتابخانه ها شاهد حضور کودکان و والدین در این مراکز باشیم و طعم شیرین مطالعه را به همه عزیزان بچشانیم.
 
تقوی همچنین با اشاره به افتتاح بخش کودک کتابخانه عمومی هشتم شهریور غازیان بندر انزلی نیز گفت: با توجه به استقبال خوب اعضای کودک این کتابخانه از امکانات ایجاد شده، کمک می کنیم این بخش جزو 5 بخش برتر کودک استان معرفی شود و امکانات مناسبی در اختیار اعضای آن قرار بگیرد.
 
امین مغفرتی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار بندر انزلی نیز در این مراسم با قدردانی از رویکرد سازنده مجموعه کتابخانه های عمومی استان در شاداب سازی کتابخانه های عمومی شهرستان یکی از نیازهای جدی بندر انزلی در این بخش را ایجاد کتابخانه در مسکن مهر این شهر دانست و آمادگی خود را برای هرگونه کمک و حمایت از ایجاد این مرکز اعلام کرد.
 
نجمه فکوری سنگاچین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم فرهنگ دوست و کتابخوان بندرانزلی همواره از ایجاد فضاهای مطالعاتی استقبال کرده و از امکانات آن استفاده می کنند، ایجاد بخش کودک در کتابخانه عمومی هشتم شهریور غازیان را در راستای ایجاد رضایتمندی بیشتر کودکان و اولیای ایشان توصیف کرد.
 
وی به اجرای برنامه های متنوعی چون داستان و شعر خوانی، نقاشی، کتابخوانی گروهی، خوانش شاهنامه و متنون کهن و اجرای نمایش های عروسکی در کتابخانه های این شهرستان نیز اشاره کرد و از بهینه تر شدن و کیفی سازی برنامه ها در روزهای آتی خبر داد.
 
گفتنی است بخش کودک کتابخانه عمومی هشتم شهریورغازیان بندر انزلی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال بهسازی، تجهیز شذ و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 5 =