یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

به منظور همکاری مشترک در برگزاری برنامه‌های فرهنگی انجام شد؛

دیدار مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان

دیدار مدیران کل کل کتابخانه ها و کانون

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، قصه را یکی از مؤلفه های مهم آموزش مفاهیم ارزشمند توصیف کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان گیلان شنبه (۱۸ شهریور) با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با یاسر تقوی، مدیرکل دیدار و گفتگو کرد.

قصه یکی از مؤلفه های مهم آموزش مفاهیم ارزشمند است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با اشاره به ویژگی ها و کارکردهای مشترک دو دستگاه در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین گروه سنی کودک، اساس و پایه شکل گیری علاقمندی به کتاب را در دوران کودکی و خردسالی عنوان و بر ضرورت برنامه ریزی منسجم برای پرورش نسل دوستدار کتاب تأکید کرد.

یاسر تقوی با بیان اینکه ابزار قصه یکی از مؤلفه های اصلی و مهم آموزش مفاهیم ارزشمند در یک جامعه است، به فعالیت های مؤثر مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این حوزه اشاره و از برگزاری دو دوره جشنواره قصه گویی نهال امید به عنوان یکی از تجربه های موفق نهاد در بخش قصه گویی یاد کرد.

تقوی همچنین با استقبال از برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی با موضوع کودکان و نوجوانان، از آمادگی مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان برای فراهم کردن امکانات موجود در استان برای این همکاری ها خبر داد.

وی در پایان ایجاد هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی برای رفع مشکلات و موانع در این حوزه از جمله موضوع مهم کتاب و کتابخوانی را از دغدغه های جدی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوره جدید برشمرد.

جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاییز امسال برگزار می شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مهر و آبان ماه سال جاری، از این رویداد فرهنگی به عنوان مهمترین برنامه پیش روی مجموعه خود یاد کرد.

سیدجلیل میرعظیمی با بیان اینکه در جشنواره می تواند استعدادهای نهفته استان گیلان در حوزه قصه و داستان گویی را در کشور معرفی کند، نقش کتابخانه های عمومی استان برای همکاری در این حوزه را بسیار اثرگزار و مهم توصیف کرد.

میرعظیمی همچنین تجربه مشترک برگزاری ویژه برنامه قصه گویی توسط دو مجموعه را در غنی سازی و اجرای هرچه بهتر و کیفی این رویداد ملی مهم دانست.

گفتنی است جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشوری از مهرماه سال جاری و با انتشار فراخوان این رویداد آغاز و مراسم اختتامیه آن در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ آبان ماه و در هفته کتاب سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین مراسم معرفی قصه گویان برتر کشور همزمان با شب یلدای سال جاری به میزبانی شهر اراک برگزار می شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 1 =