یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

در کتابخانه مشارکتی شهید مفتح رخ داد؛

تولد یک کتاب در زندان همدان

کتابخانه مشارکتی زندان همدان

یک زندانی در کتابخانه مشارکتی شهید مفتح زندان همدان موفق به نوشتن یک رمان با نام «می‌خواهم بنویسم تا زنده بمانم» شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، «مهدی س.م.» که در حال تحمل کیفر در زندان همدان است، پس از حضور در کتابخانه مشارکتی شهید مفتح زندان و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، داستانی رمان‌گونه از عبرت‌های زندگی خود به نگارش درآورده است.

کتاب «می‌خواهم بنویسم تا زنده بمانم» در دو فصل و ۳۰۸ صفحه در زندان همدان به نگارش در آمده است. این کتاب رمان‌گونه در قالب اجتماعی و با همکاری واحد فرهنگی اداره‌کل زندان‌های استان همدان در ۲ هزار نسخه به چاپ رسیده است. این زندانی در حال حاضر مدت ۱۴ ماه است که به عنوان کتابدار در بخش امانت کتاب در کتابخانه مشارکتی شهید مفتح زندان همدان فعالیت دارد.

نویسنده عشق و علاقه به کتاب، کتابخانه و مطالعه سالم و پایدار را از اهداف خود در راه نویسندگی دانسته و در مقدمه کتاب ضمن تقدیر از فضای به وجود آمده در کتابخانه مشارکتی زندان آورده است: «می‌خواهم بنویسم تا زنده بمانم».

مهدی س.م.، نویسنده کتاب با بیان اینکه تا قبل از زندان اهل کتاب و مطالعه نبودم، اظهار داشت: با حضور در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، فعالیت در کتابخانه، عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی در من زنده شد؛ به طوری که متوجه گذران دوران حبس نشدم و نمی‌دانم چگونه نویسنده شدم.

  وی افزود: نوشتن می‌تواند امید را در انسان زنده نگه دارد و راه‌های عبور از مشکلات را به او نشان دهد. باید نوشت تا زنده ماند و این کتاب را که حاصل روزهای سخت و ناامیدی زندان است، برای آرام کردن وضعیت روحی و نجواهای ذهنی خودم نوشتم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 11 =