دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

در نتیجه برقراری تعاملات اثربخش با واحدهای صنعتی انجام شد؛

کمک ۵۰۰ میلیون ریالی شرکت «نفیس نخ» به کتابخانه های عمومی قزوین

نفیس نخ

در نتیجه برقراری روابط سازنده و مفید با واحدهای صنعتی استان قزوین، در اقدامی خیرخواهانه شرکت تولیدی «نفیس نخ» مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به کتابخانه های عمومی شهرستان البرز استان قزوین اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل ضمن اعلام این اقدام، اظهار داشت: با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی از درآمدهای محدودی برای تأمین هزینه های جاری خود برخوردار هستند، حمایت و همراهی شرکت ها و واحدهای تولیدی می تواند نقش مهمی در ارتقای خدمات رسانی این مجموعه های فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: در این راستا اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین با برنامه ریزی مدون اقدام به برقراری ارتباط با واحدهای صنعتی استان داشته تا زمینه حمایت مادی و معنوی این واحدها را از کتابخانه های عمومی فراهم سازد.

محمدبیگی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نه تنها واحدهای صنعتی و تجاری استان هرچه بیشتر با خدمات کتابخانه های عمومی آشنا شده بلکه انس و الفتی بین این واحدها و کتاب و کتابخوانی ایجاده شده که باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ استان شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه پایدار اظهار داشت: امروزه نرسیدن به اهداف توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه موجب شده تا نگرش عمومی جدیدی در میان برنامه ریزان و سیاست گذاران شکل گیرد به طوری که علاوه بر عوامل و متغیرهای اقتصادی با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و فرهنگی جوامع، متغیرهای فرهنگی را نیز در برنامه های توسعه لحاظ کنند.

وی در ادامه گفت: بهره گیری از ظرفیت ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم که این امکان را به واحدهای صنعتی می دهد با حمایت مادی از فرهنگ مشمول تخفیف های مالیاتی شوند، ما را در ایجاد تعامل گسترده با واحدهای تولیدی و تجاری استان مصمم کرده که با همراهی خوب بسیاری از این واحدها شاهد اتفاقات خجسته ای در کتابخانه های استان هستیم.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: کمک 500 میلیون ریالی شرکت «نفیس نخ» که با همکاری و همدلی هادی غنچه مدیرعامل این شرکت و پیگیری های مستمر سعید محمدخانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البزر انجام شد، اقدامی ارزشمند در افزایش همکاری صنعت و تجارت با کتابخانه های عمومی و در حقیقت فرهنگ استان قزوین است که شایسته تقدیر می باشد.

گفتنی است تاکنون با تعامل کتابخانه های عمومی استان قزوین بیش از 10 میلیارد ریال توسط واحدهای صنعتی و تجاری به این مجموعه فرهنگی کمک شده است. 

نفیس نخ

نفیس نخ

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 6 =