یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

کتابدار کتابخانه عمومی موعود روستای کرغند؛

برگزاری کارگاه آموزشی مردم را با چهره جدیدی از کتابخانه‌های عمومی آشنا کرد

کرغند

کتابدار کتابخانه عمومی موعود روستای کرغند شهرستان قائنات، رویکرد نهاد در حمایت از کسب و کارهای کوچک را ارزشمند دانست و برگزاری کارگاهای آموزشی را، مقدمه ای برای آشنایی مردم با چهره جدید کتابخانه های عمومی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مالک خیاطی مسئول کتابخانه عمومی موعود در روستای کرغند از توابع بخش نیمبلوک شهرستان قائنات با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تابلوفرش در کتابخانه، رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حمایت از کسب‌وکارهای کوچک را ارزشمند دانست و گفت: کتابخانه عمومی موعود از سال ۱۳۹۴ در روستای کرغند فعالیت خود را آغاز کرد. با مطرح شدن بحث کارآفرینی و ورود نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این حوزه تصمیم گرفتیم کارگاه آموزشی برای بانوان برگزار کنیم تا مقدمات اشتغال بانوان خانه‌دار را فراهم سازیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های روستای کرغند گفت: پس از مشورت با بانوان فعال روستا و صاحب‌نظران کارآفرینی و همچنین با بررسی فرهنگ بومی منطقه سه رشته قالی‌بافی، تابلوفرش و بافت قالیچه برای آموزش مطرح شد. به دلیل کوچک بودن فضای خانه‌های روستایی و فضای زیاد برای دار قالی و قالیچه و حضور مربی بومی در روستا برای آموزش بافت تابلوفرش و همچنین کوچک بودن دار تابلوفرش، این رشته برای آموزش به بانوان انتخاب شد.

خیاطی در خصوص فراز و نشیب‌های برگزاری کارگاه گفت: در ابتدا انجام هماهنگی‌های لازم با ادارات مختلف برای شروع ثبت نام و برگزاری دوره بسیار سخت و زمانبر بود؛ تاجایی که گاهی برای شروع کارگاه دچار تردید می‌شدم ولی استقبال خوب بانوان برای ثبت نام در دوره برایم قوت قلب بود تا هرچه سریع‌تر دوره را شروع کنیم. در نهایت با شیرینی رسیدن به نتایج خوب و اشتغال بانوان در منزل سختی‌های اولیه را فراموش کردم.

برگزاری کارگاه آموزشی مردم را با چهره جدیدی از کتابخانه‌های عمومی آشنا کرد

وی در خصوص بازخورد اهالی روستا گفت: مردم روستا کتابخانه عمومی را صرفاً مکانی برای مطالعه می‌دانستند، اما با برگزاری دوره آموزش تابلوفرش با حمایت کتابخانه عمومی موعود، که باعث تعجب روستاییان بود، مردم با چهره جدیدی از کارکردهای کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند.

خیاطی در مورد روند حمایت از کسب‌وکارهای ایجاد شده، گفت: بعد از پایان دوره آموزشی و برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای، بانوان موفق به دریافت مدرک، به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

برگزاری کارگاه آموزشی مردم را با چهره جدیدی از کتابخانه‌های عمومی آشنا کرد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 11 =