شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

برگزیده زنجانی دومین جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی در گفتگو با ایبنا خبر داد؛

راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک توسط مهارت‌آموزان کتابخانه بصیرت

اختتامیه همایش بین المللی «کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک»

اکرم بابایی در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه وجود کتابخانه مایه برکت برای اهالی روستا است، گفت: کتابخانه می‌تواند مسیر ایجاد کسب و کارها را در روستاها تسهیل کرده و فرصت های شغلی جدیدی برای روستاییان ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اکرم بابایی، کتابدار کتابخانه «بصیرت» در روستای نیماور واقع در استان زنجان و برگزیده دومین جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی، در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه وجود کتابخانه مایه برکت برای اهالی روستا است، اظهار داشت: کتابخانه می‌تواند مسیر ایجاد کسب‌وکارها را در روستا تسهیل کرده و فرصت‌های شغلی جدیدی برای روستاییان ایجاد کند؛ همانطور که سه نفر از شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی این کتابخانه، کارگاه تولید پوشاک خود را راه‌اندازی کرده‌اند و محصولات خود را به شهرهای تهران و زنجان ارسال می‌کنند.

وی از نقش مؤثر کتابخانه‌های عمومی در اشتغال‌زایی خبر داد و افزود: طی سال‌های گذشته با هدف مهارت‌افزایی و ارتقایی توانایی بانوان روستا، کارگاه‌های آموزشی گلدوزی و خیاطی را در کتابخانه بصیرت برگزار کردیم.

بابایی با اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها از این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه تنها پایگاه فرهنگی روستا و محل مورد اعتماد خانواده‌ها است، از برگزاری دوره‌های آموزشی در این محل استقبال خوبی به عمل آمد.  

وی با تأکید بر نقش کتابخانه‌های عمومی در ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، تصریح کرد: ورود جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عرصه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، فرصت ارزشمندی برای اعضای کتابخانه‌ها فراهم کرد تا استعدادهای خود را شناسایی کرده و به فکر ایجاد کسب‌وکار خود باشند.

کتابدار کتابخانه بصیرت تصریح کرد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت و ترغیب اهالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خرد، نشست‌های کتاب‌خوان مرتبط نیز برگزار کردیم که با استقبال خانواده‌ها مواجه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برکات بسیاری که از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه به وجود آمد، قصد داریم این روند را ادامه داده و اقشار مختلف روستا را در مسیر ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار خود هدایت کنیم.

راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک توسط مهارت‌آموزان کتابخانه بصیرت

راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک توسط مهارت‌آموزان کتابخانه بصیرت

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 10 =