دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

عضو هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور در همایش مدیران‌کل استانها مطرح کرد؛

نتایج فعالیت‌های مثبت امروز نهاد، در سال‌های آتی اثرگذار و نمودار خواهد شد

فاطمه عزیزآبادی فراهانی- نخستين جلسه دورۀ جدید هيأت امناي نهاد کتابخانه‌های عمومي كشور

فاطمه عزیزآبادی در همایش مدیران کل کتابخانه های عمومی استان ها ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در مجموعه نهاد و کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: شاید نتایج این اتفاقات مثبت امروز احساس نشود، اما قطعاً در سال های آتی نتایج اثرگذاری خواهد داشت و نمود پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همایش مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل، معاونین و مدیران نهاد؛ فاطمه عزیزآبادی فراهانی و محسن پرویز، از اعضای حقیقی هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی در مشهد برگزار شد.

فاطمه عزیزآبادی فراهانی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در مجموعه نهاد و کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: شاید نتایج این اتفاقات مثبت امروز احساس نشود، اما قطعاً در سال‌های آتی نتایج اثرگذاری خواهد داشت و نمود پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: درست است که عنوان این مأموریت سازمانی با کتاب معطوف شده اما توصیه من این است که هیچ یک از عزیزان مأموریت واقعی و رسالت حقیقی خود را در کتاب و کتابخانه محدود نکنند؛ مأموریت جدی خود را، یک مأموریت فرهنگی تلقی کنید. بحمدلله رویکردها، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌هایی که از سوی نهاد، این مجموعه پای‌کار اقدامات فرهنگی، طراحی شده، به سمتی رفته که این سفره فرهنگی را وسیع‌تر کند؛ دسترسی‌های آحاد جامعه به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار را بیشتر و توزیع خدمات فرهنگی را بهتر کند. به اعتقاد من اولویت برنامه‌ریزی برای دستگاه‌هایی که مأموریت فرهنگی دارند، باید مربوط به افرادی باشد که به لحاظ ارتزاق فرهنگی محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی دارند. به نظرم می‌رسد که یکی از مشروع‌ترین و مطلوب‌ترین فضاهایی که می‌تواند این دسترسی را عمومی‌تر کند، مجموعه کتابخانه‌های عمومی در کشور است که به دور از سیاست‌زدگی و به صورت مویرگی این ارتزاق فرهنگی را در کشور رقم بزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت جایگاه کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: شما عزیزان بهتر از من می‌دانید که با توجه به چندمنظوره شدن کتابخانه‌های عمومی و امکان جذب مخاطبان متکثر، چطور می‌شود مؤلفه‌های مهمی که امروز کشور به شدت به آنها نیاز دارد، همچون امید به آینده، نشاط اجتماعی، هویت‌سازی و هویت‌یابی، را از طریق طراحی برنامه‌های مختلف، در اقشار گوناگون جامعه تقویت کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از رویکرد و مسیر طی شده، بیان کرد: امیدواریم با همت، همیت و درایت تک‌تک عزیزان، که متخصصین و متعهدین این مجموعه هستند، اتفاقات بهتر و حرکت‌های پرشتاب‌تری صورت گیرد. 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 7 =