شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

کتابدار کتابخانه برتر روستایی عزآباد اشکذر:

تمام تلاش من بر پویایی کتابخانه معطوف است

کتابدار کتابخانه برتر روستایی

راضیه رنجبر جمال آبادی مسئول کتابخانه روستایی باقرالعلوم(ع) عزآباد اشکذر برگزیده در نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: همه سعی و تلاشم این بوده که کتابخانه را پویا و فعال نگه دارم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، کتابخانه باقرالعلوم(ع) عزآباد اشکذر در نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان کتابخانه برتر روستایی معرفی شد.

راضیه رنجبر جمال‌آبادی، مسئول کتابخانه در معرفی این کتابخانه برتر گفت: کتابخانه باقرالعلوم(ع) عزآباد در سال ۱۳۷۹ به صورت وقفی و با زیربنای ۳۵۰ متر مربع، در ۲۰ کیلومتری اشکذر برای مردمی که اکثراً فرهنگی و اهل مطالعه هستند و همواره در اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی فعالیت دارند، تأسیس شد.

وی بیشترین اعضای کتابخانه را کودکان و مادرانشان معرفی کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشترین اعضا از میان ماداران و کودکان روستایی هستند، سعی بر آن شد یک سالن را برای کودکان اختصاص دهیم و فعالیت‌های بخش کودک را بیشتر کنیم. وسایل بازی و بازی‌های فکری برای بچه‌ها فراهم آوردیم تا مشوقی برای جذب بیشتر مخاطب کودک باشد.

رنجبر جمال‌آبادی خدمات کتابخانه را فقط محدود به خود روستا ندانست و اظهار داشت: در حدود ۹ سالی که در نهاد مشغول به کار شدم همه سعی و تلاشم این بوده که کتابخانه را پویا و فعال  نگه دارم. با توجه به اینکه روستاهای هم‌جوار کتابخانه ندارند، گاهی به روستای هم‌جوار مراجعه می‌کردم و تمام برنامه‌هایی که در کتابخانه اجرا می‌کنیم از جمله قصه‌گویی، بلندخوانی و جمع‌خوانی کتاب، ساخت کاردستی و نشست کتاب‌خوان و... را برای کودکان آن روستاها هم اجرا می‌کردم.

این مسئول کتابخانه هم‌جواری این محیط فرهنگی با مدارس را یک نقطه قوت کتابخانه برشمرد و ادامه داد: نزدیک بودن مدارس به کتابخانه باعث شد که بتوانیم نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی را با استقبال ویژه دانش‌آموزان و سایر اعضا برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در روستا بزرگترین سرمایه‌های کتابخانه هستند و ما کتابداران برای خدمات‌رسانی به آنها هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد و تلاش می‌کنیم در کنار امانت برای همه گروه‌های سنی و تحصیلی برنامه‌ها و فعالیت‌های مفید ارائه دهیم.

لازم به ذکر است، کتابخانه باقرالعلوم(ع) عزآباد اشکذر در حال حاضر دارای ۱۱۰۰۰ نسخه کتاب است که ۲۰۰۰ نسخه آن ویژه بخش کودک است.

1634541314_-634357192.jpg

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 2 =