چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

فرماندار بویراحمد در آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی؛

مسأله کتاب مسأله جدی دین و جامعه و ایدئولوژی ما است

بزرگداشت هفته کتاب در یاسوج

آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب همزمان با هفته پایانی هشتمین ماه سال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، آیین تجلیل لز خادمان کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابداران کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مردم فرهنگ دوست کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی(ره) یاسوج برگزار شد.
محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به اینکه روزانه شاهد کشتار بی‌رحمانه صدها کودک هستیم، گفت: تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار می‌کنند و امیدوارم این آگاهی‌ها و بیداری‌ها زمینه نابودی اسرائیل و بهترشدن دنیا باشد.
وی ادامه داد: کتاب مانند چراغی است که محیط اطراف را روشن می‌کند و به روشن شدن محیط و آگاهی نسبت به جامعه نیازمندیم.
جبارنژاد با اشاره به اینکه کتابی ارزشمند است که آزادی انسان را در پی داشته باشد، عنوان کرد: آداب و عادات غلطی در جامعه وجود دارند که بسیار آسیب رسانند و کتاب می‌تواند مردم را از بند این آسیب‌ها نجات دهد.
شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نیز در ادامه با تاکید بر اینکه کتاب مسئله اصلی جامعه و اسلام است، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی باید متفاوت باشد و تبدیل به فرصتی تبیینی برای ترویج کتابخوانی شود.
وی اظهار داشت: تمام ادیان الهی با کتاب آغاز شده‌اند، فراگیری دین و آیین‌ها و شکل‌گیری و ماندگاری تمدن‌ها همه بر پایه و اساس کتابخوانی و کتابداری است.
مهدوی مطلق اظهار کرد: مسأله کتاب مسأله جدی دین و جامعه و ایدئولوژی ما است،  ما صاحب یک تمدن بزرگ هستیم و به سمت تمدنی بزرگتر (تمدن الهی) حرکت می‌کنیم و پیشران حرکت ما کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه باید نگاه ویژه به کتابخوانی داشته باشیم، افزود: دانشی که متکی بر کتاب و مکتب نباشد نمیتواند حرکت رو به جلو داشته باشد.
مهدوی مطلق افزود: مقاومت، اقتدار، قدرت مشروع، حماسه و اعتماد به نفس از کتاب است؛ همچنین غارت، تسلیم، و ذلت از عدم خوانش کتاب در جامعه به وجود می‌آید.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که کتاب نخواند مکتبی ندارد، گفت: در ملتی که کتاب نباشد اندیشه‌های بادآورده جایگزین می‌شوند؛ جریان و اندیشه‌های بادآورده و غلط باعث به وجود آمدن داعش شد.
وی خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که می‌خوانیم کمیت و کیفیت زندگی را مشخص می‌کنند، کسانی که اهل کتاب هستند استرس کمتری دارند، اطلاعات بیشتری دارند و در زندگی موفق‌تر هستند.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: دانشی که متکی بر کتاب و مکتب نباشد نمی‌تواند در تنازع مکتب‌ها حرکت رو به جلو داشته باشد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر کتاب خوانی تأکید کرده‌اند، ‌ایشان فرموده است هر زمانی که به یاد وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم قلباً غمگین می‌شوم و اگر تأسف ولی جامعه جبران نشود فاجعه است، چرا که هر جا کتاب باشد، منطق هست، هر جا منطق مبتنی بر دانش باشد، اقتدار خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سفر ریاست جمهوری قریب به ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های استان تصویب و ابلاغ شده است.
امین درخشان‌زاده اظهار کرد: طبق آخرین آمار بیش از ۸۰۰ نویسنده در سطح استان داریم و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بسیار خوبی در تألبف کتاب داشتیم.
وی با اشاره به تألیف ۲۰۰ کتاب در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال نیز در حوزه تألیف و چاپ کتاب و حمایت از نویسندگان وضعیت خوبی را خواهیم داشت.
درخشان‌زاده افزود: یکی از عمده‌ترین معضلات رشد مطالعه این است که جریان‌سازی فرهنگی در حوزه کتابخوانی ضعیف است، که همت عمومی را می‌طلبد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =