چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

استاندار خوزستان در پیامی به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد؛

هفته کتاب وقت ذکر و تذکر اهمیت نقش کتابخانه های عمومی به عنوان یک پایگاه اجتماعی است

استاندار خوزستان

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت و به این مناسبت پیامی صادر کر

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت و به این مناسبت پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

یکی از ضرورت های مهم در توسعه و تعالی یک جامعه، همه جانبه بودن برنامه بهسازی ابعاد مختلف زندگی شهروندان است.
اما با همه ضرورت های آنی و آینده ی یک جامعه، بستر اصلی و اصیل حرکت عمومی این سازندگی، سامان فرهنگ دیرینه و جاری است.
آنچه ایران ما را در تاریخ کهن حیات انسان، پابرجا نگه داشته و از کوران حوادث گذرانده و به اکنون و امروز رسانده، ستون هایی از آگاهی و بیداری است که آنها یا کتابی به جا گذاشته اند یا زاده ی کتابند.
امروز و فردای ایران ما نیز برای تداوم مسیر عزتمندی و تعالی و دست یابی به توسعه همه جانبه و پایدار، محتاج انسان هایی است که توانایی را در دانایی بیابند و دانایی را فضیلت ببینند و فضیلت را ثروت.
با این نگاه، ترویج کتابخوانی نه فقط فعل و انفعالی فرهنگی که امر انسان ساز و به دنبالش ایران ساز است. البته این مهم بسیار فراتر از تعهد و تکلیف یک سازمان و دستگاه اجرایی بلکه وظیفه ای میهنی و ایمانی دیده می شود.
هفته کتاب و کتابخوانی که موسم تکریم از خادمان این عرصه به ویژه کتابداران است و با شعار «آینده، خواندنی است» خود را معرفی نموده، نه فقط موعد یادآوری جایگاه این گمنامان جبهه فرهنگی است بلکه وقت ذکر و تذکر اهمیت نقش کتابخانه های عمومی به عنوان یک پایگاه اجتماعی و نیز ضرورت همراهی و همکاری تمامی خادمان ملت در دستگاه های اجرایی است که بدانند بار سنگین امانت توسعه و تعالی پایدار ایران ما، محتاج همدستی و همداستانی و همفکری و همگامی همه ماست.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن این ایام مبارک که در پیوند با نام کتاب و آگاهی است، صمیمانه از زحمات تمامی فعالین عرصه ترویج کتابخوانی به ویژه کتابداران قدردانی می کنم و امیدوارم محصول تمامی این مجاهدت ها، ساخت ایرانی آبادتر برای امروز و فرداها باشد.

علی اکبر حسینی محراب
استاندار خوزستان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 8 =