یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

محمد رستمی، فعال فرهنگی و اجتماعی و عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول؛

کتابی برای تاریخ!

پیام کتاب

محمد رستمی، فعال فرهنگی و اجتماعی و عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین هفته کتاب یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، محمد رستمی، فعال فرهنگی و اجتماعی و عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول طی یادداشتی، فرارسیدن سی و یکمین هفته کتاب را تبریک گفت. متن یادداشت به این شرح است:

مرا گویند چندی دیگر هفته کتاب می‌آید و از کتاب بگو و بنویس.

می‌گویم در این روزگار بی‌رحمی و شقاوت صهیونیست‌ها  دوست دارم از کتاب بگویم و کتابی بنویسم بسپارم به تاریخ. بنویسم اینجا غزه است، باریکه‌ای است به رنگ خون و آتش. کودکانش فوج فوج کشته می شوند بی آنکه مشق بابا نان داد بنویسند. بی آنکه آب را با تمام نمناکی و زلالی آن در میان انگشتان کوچک خود بخش کنند و صدا بکشند بی آنکه آبی برای شان باشد.

می‌نویسم در روزگار ستمگر مستکبران عالم کشتن زنان و کودکان را نسل کشی نمی‌دانند، جنایت جنگی نمی‌دانند چون فلسطینی اند. حتی بازندگان جنگ پشت همه حقارت شان برای مرگ کودکان هلهله‌ای راه انداخته اند گویی هنوز فرعون هست و قصه کودک کشی؛ اما حداقل فرعون آسیه‌ای داشت که نهیبی می‌داد تا فرعون زنان را نکشد. اینجا فرعونی دیگر موشک و بمب را طعام فرعونی دیگر می‌دهد تا خونخوار کودک کش هارتر از پیش باشد.

می‌نویسم کتاب غزه صفحاتش بوی غم و غربت می دهد.

 می‌نویسم اینجا مردمانی داشت که در یک ماه به ازای هر دویست نفر یک نفر را کشتند. اینجا هم فرمول‌های ریاضی و آمار احساس شرم می‌کنند.

می‌نویسم اینجا غزه است، در بیمارستان  و مدرسه و کلیسا و مسجد هم بمب می‌بارد.

روزی کتاب غزه گشوده می‌شود زمستان مرگ‌بار غزه و فصل برگ ریزان آن تمام می‌شود و برای دنیای جبار یک رو سیاهی می‌ماند به سیاهی بمب هایشان.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 10 =