سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

در هفته کتاب و به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان انجام شد؛

دیدار صمیمی پدر علم سم شناسی ایران با اهالی علم و ادب و فرهنگ

بلالی مود

همزمان با هفته کتاب، اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، میزبان مهدی بلالی مود، پدر علم سم شناسی ایران بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، همزمان با هفته کتاب، اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، میزبان مهدی بلالی مود، پدر علم سم شناسی ایران بود. وی که سال ها افتخار خدمت به جانبازان سربلند کشور را در کارنامه خود دارد به جمع اهالی علم و ادب و فرهنگ آمد تا ضمن تبریک هفته کتاب در خصوص آخرین اثر چاپ شده خود "از مود تا لاهه" با آن ها گفتگو کند.

در این دیدار محمود حاجی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بلالی مود را نه تنها افتخار خراسان جنوبی بلکه افتخار ایران دانست و گفت: در شرایط بحرانی جنگ که بسیاری از کشور می گریختند و در پی رفاه به دیگر کشورها مهاجرت می کردند ایشان از رفاه و آسایش خود داوطلبانه گذشت و در زمان جنگ راهی ایران شد تا از دانش خود در راه درمان هموطنانش استفاده کند.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: به محض دریافت کتاب "از مود تا لاهه" که زندگینامه روایی پروفسور بلالی مود است، شروع به خواندن آن کردم. هر مقطع از زندگی ایشان درس ها و الگو گیری هایی دارد که برای نسل جدید آموزنده است و از همین رو دستور خرید این کتاب را برای تمام کتابخانه‌های عمومی استان داده ام. هم اینک اعلام می کنم از این کتاب مسابقه ای برگزار خواهیم کرد تا مردم با شخصیتی خودساخته، سخت کوش و میهن دوست مانند پروفسور بلالی مود بیشتر آشنا شوند.

 در ادامه مریم دهقان تنها، کارشناس امور کتابخانه اداره کل، دیگر خواننده کتاب نیز ضمن قرائت بخش هایی از کتاب گفت: به قدری زندگی نامه پروفسور بلالی مود جذاب بود که تا ساعت دو و نیم بامداد آن را مطالعه می کردم.

وی این کتاب را سودمند و با ارزشمند قلمداد کرد و از جوانان خواست آن را مطالعه کنند.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند نیز از تلاش پروفسور بلالی مود قدردانی کرد و خواهان نامگذاری مکانی در شهرستان بیرجند به نام ایشان شد.

 در ادامه مریم خوردی، همسر پروفسور بلالی مود گفت: تعهد انسانی که به هم نوعان ما را برین داشت تا صادقانه در خدمت جامعه باشیم.

مهدی بلالی مود پدر علم سم شناسی ایران از دوران تحصیل و فعالیت های علمی خود خاطراتی نقل کرد و سخت کوشی و ناامید نشدن را رمز این پیروزی ها دانست و گفت: بار سنگین این موفقیت ها بر دوش همسرم بوده و بودن حمایت او هیچ موفقیتی کسب نمی کردم.

در پایان نیز هدایایی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، فرمانداری شهرستان بیرجند، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مهدی بلالی مود تقدیم شد. همچنین اداره کل کتابخانه های عمومی در تقدیر از همسر ایشان تابلو خطی برگرفته از عبارات و تعاریف دکتر بلالی مود از همسرش توسط استاد اسماعیلی مود خطاط برجسته ملی، به وی اهدا کرد.

دیدار صمیمی پدر علم سم شناسی ایران با اهالی علم و ادب و فرهنگدیدار صمیمی پدر علم سم شناسی ایران با اهالی علم و ادب و فرهنگدیدار صمیمی پدر علم سم شناسی ایران با اهالی علم و ادب و فرهنگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 15 =