یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

فضاهای مطالعاتی کتابخانه های عمومی قزوین بهسازی و بازطراحی می شوند

نماز جمعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با ایراد سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، بهسازی فضاهای موجود در کتابخانه های عمومی با هدف توسعه کمی و کیفی خدمات فرهنگی و کتابخوانی را مهمترین اولویت این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین ضمن تقدیر از ستاد برگزاری نماز جمعه اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.
وی با بیان اینکه در روایات یک ساعت تفکر بهتر و ثواب آن بیشتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: کتاب های آسمانی  به ویژه قرآن انسان ها را به فکر و اندیشه دعوت کرده است و کتاب در تمامی ادوار، مبدأ پیشرفت و یکی از ابزارهای سعادت بشر بوده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «آینده خواندنی است» می باشد، افزود: برای تحقق این شعار در تلاشیم  خدمات کتابخانه های عمومی را از نظرکمی و کیفی ارتقا دهیم.
محمدبیگی افزود: در این راستا بازطراحی، بهسازی و بازسازی فضاهای قدیمی کتابخانه های عمومی را از اولویت های مهم خود قرار داده و در این زمینه گام های بلندی نیز برداشته ایم که از جمله آن ها بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین است.
وی ادامه داد: بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین در دو فاز انجام شده و در مراحل پایانی است که این امر اقدامی ارزشمند و مفید برای استان قزوین به شمار می رود و خدمات کتابخانه بزرگ امام خمینی (ره) را برای عموم مخاطبان توسعه می بخشد.
محمدبیگی افزود: کتابخانه های قدیمی علامه رفیعی و عارف قزوینی در نوبت های بعدی  بازطراحی هستند که با هدف افزایش خدمات رسانی فرهنگی به اهالی قزوین بهسازی می شوند و سپس این اقدام در  سایر شهرستان های استان  انجام خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ضمن اشاره به اهمیت مطالعه کتاب اظهار داشت: همان‌گونه از نام کتابخانه‌های عمومی برمی‌آید متعلق به عموم مردم هستند و ضمن ارائه خدمت به همه گروه‌های خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و اقشار مختلف مردم به صورت ویژه نیز به مخاطب کودک و نوجوان می‌پردازند. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در تمام کتابخانه‌های نهادی استان بخش کودک ایجاد شده است، گفت: این بخش با رعایت شرایط خاص دوران کودکی طراحی شده و محتوای مناسب، اسباب بازی‌های فکری، کتاب‌های خاص رده‌های سنی مختلف برای آنها در نظر گرفته شده است و برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون کلاس‌های نقاشی، خطاطی، قصه‌گویی، بلندخوانی و ... در کتابخانه‌های قزوین برای کودکان و نوجوانان در حال برگزاری هستند.
محمدبیگی از اجرای ۴۷۰ ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان خبر داد و بیان داشت: این برنامه ها با همکاری سایر دستگاه ها و ارگان ها در سراسر استان برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان با اعلام اینکه قزوین دارای ۳۹  کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است که بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های آن وجود دارد گفت: از اقشار مختلف مردم برای حضور در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از کتاب‌های خوب و خدمات فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌ها دعوت می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 12 =