چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

به مناسبت هفته کتاب؛

اولین اتاق علم البرز در کتابخانه عمومی فردیس آغاز به کار کرد

اتاق فکر

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب اولین «اتاق علم» البرز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه مقدس اردبیلی شهرستان فردیس آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب، اولین «اتاق علم» البرز با حضورعلی معدنی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و جمعی از مسئولین شهری و شهرستانی در کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی شهرستان فردیس آغاز بکار کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در این آیین با بیان اینکه اتاق علم فضایی است که به دانش آموزان و نوجوانان در یادگیری مفاهیم علمی کمک می‌کند، عنوان کرد: اتاق علم کتابخانه مقدس اردبیلی در فضایی با زیربنای ۳۰ متر مربع و هزینه بیش از پنج میلیارد ریال راه اندازی شده است و کودکان و نوجوانان می توانند با کتاب علوم، جغرافیا، شیمی و فیزیک آشنا شوند و بعضی از موارد را از نزدیک لمس، مشاهده و آزمایش کنند.

علی معدنی پور در ادامه هدف از راه اندازی این اتاق را استفاده از نحوه و شیوه نوین روز مطالعه در کتابخانه برای کودکان دانست و تصریح کرد: در این اتاق علم علاوه بر تسهیل در یادگیری، ایده پردازی و نوآوری، مهارت حل مسئله نیز در دانش آموزان افزایش خواهد یافت و در این فضا وجود استندهای لمسی که برای استفاده از آزمایشگاه های مجازی در فضای اتاق علم قرار داده شده که روند یادگیری را تسهیل خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه از دیگر تجهیزات موجود در این اتاق علم  وجود مولاژ ها و کتاب های علمی است اظهار داشت: در این اتاق از طریق کارشناسان ویژه و متخصص آموزش ها ارائه شده و معلمان نیز می‌تواند با این اتاق علم همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است، اتاق علم کتابخانه مقدس اردبیلی یکی از ده ها خدمات نوینی است که در کتابخانه های عمومی استان البرز از سوی کتابداران ارائه می شود.

اولین اتاق فکر البرز در کتابخانه عمومی فردیس آغاز به کار کرد

اولین اتاق فکر البرز در کتابخانه عمومی فردیس آغاز به کار کرد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =