دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب انجام شد؛

پیام تبریک یازده فرماندار خراسان جنوبی به کتابداران و اهالی کتاب

فرماندارن

یازده فرماندار خراسان جنوبی، طی پیام هایی، سی و یکمین هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، یازده فرماندار خراسان جنوبی، طی پیام هایی، سی و یکمین هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

پیام تبریک علی فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند

بسمه تعالی

کتاب ها مملو از دانش، تمدن‌ و فرهنگ‌ هستند و به ما درس های حیاتی زندگی می دهند. مردم نمی توانند شهروندان فعال یا آگاه باشند مگر اینکه بخوانند؛ چراکه مطالعه با توسعه افق دید و ارتقای سطح موقعیت اجتماعی افراد، پیش نیاز تقریباً تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. ضمن این که کتاب ها به معنای واقعی کلمه، فرصتی برای انتقال ما به دنیایی دیگر، به دور از واقعیت های روزمره و استرس های زندگی مدرن فراهم می کنند.

هفته کتاب فرصت خوبی است که کتاب و کتابخوانی را جشن بگیریم.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، به جامعه کتابداران، اهل قلم، دوستداران کتاب و فرهنگ و تمامی فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

امیدوارم با ترویج هر چه بیشتر مطالعه در جامعه به همت، تلاش و پشتکار کتابداران در کنار حمایت سایر متولیان فرهنگی در دنیایی که تکنولوژی و رسانه های اجتماعی دگرگون شده و سبک زندگی پرمشغله بر آن حاکم است، لذت خواندن از بین نرود و اهمیت کتاب در زندگی افراد جامعه تقویت شود.

پیام تبریک علی اکبر رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، فرصتی مغتنم است تا ضمن یادآوری ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی از عوامل و مروجان این فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به ویژه کتابداران عزیز قدردانی و تشکر شود.

بدون شک مطالعه و کتاب خوانی با بهره گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است. جوامعی که با کتاب صمیمیت دارند و راه تعالی و روش زندگی خود را در مسیر کتاب جستجو می کنند، همواره توفیق رفیق راهشان بوده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت مقام علمی فیلسوف بزرگ جهان اسلام علامه طباطبایی (ره)، تلاش عاشقانه تمام کسانی که در مسیر روشن ارتقاء فرهنگ مطالعه و نشر و ترویج کتابخوانی گام برمی‌دارند را صمیمانه ارج نهاده و فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به تمام اهل قلم، نویسندگان، اندیشمندان، اصحاب رسانه، دست اندرکاران و تلاشگران چاپ و نشر کتاب، کتابداران، کتابخوانان، کتابدوستان و مردم فرهیخته شهرستان طبس تبریک عرض نموده، از درگاه حضرت حق تعالی سلامتی و توفیق روز افزون فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی را در خدمت به فرهنگ، علم و ادب ایران اسلامی مسألت می نمایم.

پیام تبریک یاسر رضوی، فرماندار شهرستان سرایان

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعه، غذای روح و درمان بیماری های فکری است. کتاب، معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که بی ادعا و بدون تکلف و منت، آنچه دارد در اختیار ما می گذارد. مطالعه، با نیّت خالص، عبادتی بزرگ است. کتاب خواندن حافظه و تمرکز را بهبود می‌ بخشد و هم چنین باعث کاهش استرس می‌ شود. بزرگسالان و سالمندانی که وقت خود را با خواندن کتاب می‌ گذرانند، نشانه‌ های کاهش شناختی کمتری دارند و در فعالیت‌ های ذهنی بیشتر شرکت می‌ کنند. کتاب‌ ها سرگرمی ارزان‌ قیمت آموزشی و ماشین زمان هم هستند. خواندن و مطالعه کمک می کند تا افراد تخیل فعال تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌ شود.

بیست و چهارم لغایت سی‌ام آبان ماه بعنوان هفته کتاب نامگذاری شده تا بهانه‌ای باشد برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سطح سواد عمومی جامعه. جامعه‌ای که کتاب نخواند قدرت تفکر و تحلیل را از دست می‌دهد و آمادگی پذیرش هر دروغ، فتنه و ظلمی را خواهد داشت. کتاب، رسولی است که زندگی را در دستانت به تماشا می‌گذارد، تا لحظه‌های تنهائی‌ات را با خویش خلوت کنیم و دل به معبود بسپاریم.

اینجانب فرارسیدن هفته کتاب را به مردم شریف شهرستان، دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی(ناشران، نویسندگان مولفین) و همه فعالان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی (کتابداران و مسئولین فرهنگی) تبریک عرض نموده و سرافرازی آنان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

پیام تبریک حسن علی زاده، فرماندار شهرستان بشرویه

بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و ما یسطرون کتاب از دیرباز، حافظ و احیاء کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیم بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده، ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی، مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد. اهمیت کتاب آنقدر بسیار است که خداوند متعال آیه‌های رحمت خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن بر نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل کرده و همه را به پیروی از آن دعوت می‌نماید و بشارت می‌دهد که یکی از عوامل تضمین کننده سعادت جامعه بشری همین کتاب می باشد.کتاب یکی از راه های کسب دانایی، توانایی و موفقیت است و آدمی را در فهم و درک درست و تمیز راست از ناراست، کمک میکند.

در واقع، اعتلای فرهنگ کتاب خوانی، پی ریزی بنای توسعه فرهنگی جامعه تلقی می‌شود و در این جهاد مقدس، همگان از خرد و کلان باید شریک و سهیم باشند و برای این سازندگی رشد، توسعه و معنویت گرایی، از دل و جان مایه بگذارند.

اینجانب ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار به کارکنان محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه، کتابداران عزیز و همچنین نویسندگان و اندیشمندان اهل قلم،دوستداران کتاب و فرهنگ،امیدوارم که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد بالندگی، پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی میهن عزیز اسلامی باشیم.

پیام تبریک محمد رضا غیرتی، فرماندار شهرستان زیرکوه

اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام تا آنجاست که خداوند متعال آیه های رحمت خود را در دل مصحفی ارزشمند و در قالب معجزه ای راهگشا بر نبی خود نازل کرده و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند. هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان، فرهیختگان، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند.

اینجانب فرارسیدن هفته کتاب را به کلیه دست اندر کاران این عرصه در شهرستان زیرکوه تبریک عرض کرده، توفیق روزافزون همگان را که همانا ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در جامعه است، از درگاه پروردگار سبحان مسألت دارم.

پیام تبریک ابوالفضل ایروانی، فرماندار  شهرستان نهبندان

بسم الله الرحمن الرحیم

"کتاب مادر تمدن ها و نیز عصاره آنها است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

در تمدن نوین امروزی هم، با توجه به اینکه مطالعه و کتابخوانی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش افراد، موجب ارتقاء سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است، لذا آن چه نشانه توسعه لحاظ می شود، میزان توجه جوامع به کتاب و کتابخوانی است.
کتاب و کتابخوانی از دیرباز نقش بسزایی در افزایش آگاهی جوامع داشته است و منشأ خردورزی و ترویج اندیشه های بزرگ و ایده های متعالی و ارزشمند بوده است.

هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان، فرهیختگان، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه گام بردارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به عزیزان کتابدار شهرستان و نویسندگان، پدیدآورندگان و دست‌اندرکاران و تلاشگران کتاب و کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم. امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحبنظر در شهرستان نهبندان باشیم.

پیام تبریک مهدی روشن، فرماندار شهرستان فردوس

بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

بی شک در جوامعی که از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار هستند کتاب به عنوان عنصری حیاتی و تاثیر گذار چراغ راهی برای رسیدن به اهداف سترگ انسانها و انتقال مفاهیم ارزنده به نسل بشر است.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب به کارکنان محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس بویژه کتابداران عزیز و همچنین نویسندگان و اندیشمندان اهل قلم، دوستداران کتاب و فرهنگ، امیدوارم که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد بالندگی، پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی میهن عزیز اسلامی باشیم.

پیام تبریک محمدرضا لکزایی، فرماندار شهرستان سربیشه

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است. کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود. پدیدآوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود.

در واقع وقتی جهل و بی‌خبری، جامعه‌ای را از پای درآورد، یا شبهه ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می تواند شبهه‌های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب‌ها باز آورد، کتابخوانی است. گرفتاران در چنبره پرسش‌ها و محاصره‌شدگان در میان انبوه شبهه‌ها، می‌توانند برای استمداد فکری به کتابخانه مراجعه کنند و از آن جا نیرو گیرند و به جنگ شبهه ها بروند و پاسخی در برابر القائات و شبهه‌افکنی‌های دیگران بیابند.

بیست و چهارم لغایت سی‌ام آبان ماه بعنوان هفته کتاب بهانه‌ای است برای تجلیل از جایگاه والای کتاب؛ میراثی ماندگار و ارزشمند در بردارنده اندیشه‌های ناب و ژرف نخبگان و اندیشه ورزان، که حاصل تدبر و تجربه اهل علم و معرفت و بهترین ابزار نشر علم و فرهنگ است که در پرتو خود شکوفایی، سرسبزی و بالندگی را به همراه دارد.

اینجانب فرارسیدن هفته کتاب را به مردم شریف شهرستان، دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی(ناشران، نویسندگان مولفین) و همه فعالان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی (کتابداران و مسئولین فرهنگی) تبریک عرض نموده و سرافرازی آنان را از درگاه ایزد منان خواستارم .

پیام تبریک محمد محمدی، فرماندار  شهرستان قائنات

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده ‏های بشری و گنجینه ‏ی بزرگترین ثروت های بشر، یعنی دانش و تحقیق است. بی گمان کسی که با دنیای زیبا و زندگی بخش کتاب، بیگانه باشد، از مهمترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم خواهد ماند. پرواضح است که تنها مونس انسان های اندیشمند کتاب است. حتی در کشورهای صاحب فناوری، با وجود ظهور انواع رسانه ها همچنان کتاب جایگاه ویژه ای دارد هرچند که شکل عرضه کتاب متفاوت شده است اما کتاب با حفظ کارکرد، همچنان رسانه منحصر به فرد است.

نقش کتاب، کتابدار و کتابخانه درانتقال علوم به آحاد جامعه بسیار سازنده است. ازاین رو، کتابخانه را می توان به عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان در نظر گرفت. این نهاد کانونی، می تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و در فرجام، به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود. در نهایت، کسی که در این مکان قدم می نهد، به گلستان دل انگیز دانشمندان و دانایان قدم نهاده است.

هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت اشاعه فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان، فرهیختگان، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند. اینجانب ضمن نثار بهترین درودها به روان مطهر علامه فیلسوف حضرت آیت طباطبائی، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه فعالان و خادمان کتاب به ویژه کتابداران پرتلاش کتابخانه های عمومی تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی را در راه خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پیام تبریک سید علی حسینی، فرماندار شهرستان خوسف

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب یکی از قوی ترین ابزارهای فرهنگی از گذشته تاکنون بوده و در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است و هنوز مهمترین راه رشد فکری جامعه، کتابخوانی و ارتباط با کتاب است.

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به این مهم در بین آحاد مختلف مردم، نقش قابل ملاحظه ای در توسعه کشور داشته و همگان باید در تحقق این مهم همکاری و هم افزایی لازم را داشته باشند.

اینجانب فرارسیدن هفته کتاب را به کلیه دست اندر کاران این عرصه در استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف تبریک عرض نموده، امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحبنظر در جامعه باشیم .

پیام تبریک حسن علی زاده، فرماندار شهرستان بشرویه

بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و ما یسطرون

کتاب از دیرباز، حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیم بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده است. ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی، مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد. اهمیت کتاب آنقدر بسیار است که خداوند متعال آیه‌های رحمت خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن بر نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل کرده و همه را به پیروی از آن دعوت می کند و بشارت می‌دهد که یکی از عوامل تضمین کننده سعادت جامعه بشری همین کتاب است.

کتاب یکی از راه های کسب دانایی، توانایی و موفقیت است و آدمی را در فهم و درک درست و تمیز راست از ناراست، کمک می کند. در واقع، اعتلای فرهنگ کتاب خوانی، پی ریزی بنای توسعه فرهنگی جامعه تلقی می‌شود و در این جهاد مقدس، همگان از خرد و کلان باید شریک و سهیم باشند و برای این سازندگی رشد، توسعه و معنویت گرایی، از دل و جان مایه بگذارند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب به کارکنان محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه، کتابداران عزیز و همچنین نویسندگان و اندیشمندان اهل قلم، دوستداران کتاب و فرهنگ، امیدوارم با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد بالندگی، پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی میهن عزیز اسلامی باشیم.

پیام تبریک مهدی فرجامی فرد، فرماندار شهرستان درمیان

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب بعنوان ماحصل اندیشه ی نخبگان و تجربه ‏اهل علم و معرفت و رابطی میان گذشته وحال از دیرباز نقش بسزایی در افزایش آگاهی جوامع داشته است.

اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام تا آنجاست که خداوند متعال آیه های رحمت خود را در دل مصحفی ارزشمند و در قالب معجزه ای راهگشا بر نبی خود نازل کرده و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند.

هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان، فرهیختگان، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند.

اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب، از اهتمام و همراهی تمامی فعالان این عرصه بخصوص مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و شهرستان، کتابداران و کتابخوانان، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه های فعال در این حوزه که در راستای اعتلای کتاب و گسترش فعالیت کتابخانه های عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان درمیان گام بر می دارند، قدردانی می کنم و برای همه این عزیزان توفیقات روزافزون مسالت دارم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 12 =