سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

امام جمعه ایلام بیان کرد؛

باید فعالیت‌های فرهنگی و ترغیبی مرتبط به کتاب را افزایش دهیم

دیدار با امام جمعه

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مدیرکل، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان ایلام با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مدیرکل، کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان ایلام با حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کردند.
سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن تبریک هفته کتاب و ارائه گزارشی از عملکرد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته بیان کرد: توجه و دغدغه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به متقضیات موجود در جامعه، کودکان، نوجوانان و بانوان هستند. تلاش ما بر این است که با کمک مادران آگاه، نسلی کتابخوان و دانا برای آینده جامعه پرورش دهیم. 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین همایش بین المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک در مهرماه سال جاری گفت: کتابخانه‌ها از ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش دانایی، آگاهی و رشد فرهنگ عمومی در جامعه برخوردار هستند. یکی از مهمترین کاربردهای کتابخانه‌ها در این حوزه، کسب و کارهای کوچک و محلی است.
حیدری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت دومین سال موکب فرهنگی کتابخانه‌ها در ایام اربعین، فعالیت‌های فرهنگی، کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها پرداخت.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ضمن تبریک به مناسب سی و یکمین دوره هفته کتاب، به نقش و جایگاه مطالعه و کتابخوانی اشاره و بیان کرد: از مدیرکل جهادی در راستای اهتمام جدی در حوزه کتاب و کتاب خوانی و دغدغه‌مندی فرهنگی استان کمال تقدیر و تشکر را دارم.
نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه داد: برای روی آوردن نسل جوان به کتاب و کتابخوانی نیاز ضروری است که فعالیت‌های فرهنگی ترغیبی را افزایش دهیم و لازم است نگاه جدی‌تری به این موضوع داشته باشیم.
وی با تأکید به ظرفیت‌های نمایشگاه سراسری کتاب جهت به‌روز بودن کتاب‌های کتابخانه‌های استان افزود: باید نگاه ویژه‌ای به کتاب‌های موجود در کتابخانه بشود که این مهم، پیگیری مسئولان مربوطه رو می‌طلبد.
وی در انتها بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در جامعه موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده است و انس جامعه با کتاب‌های خوب، گامی موثر در شکوفایی فرهنگ و پرورش انسان‌های خوب و مصلح است.
شایان ذکر است عباس صیدی کلهر، مهین امیدیان و فرنگیس علیلیان بعنوان فعالان فرهنگی دقایقی به صحبت با نماینده ولی فقیه در استان پرداختند.
گفتنی است در پایان این دیدار به رسم یادبود کتاب "پله پله تا ملاقات خدا" توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی به امام جمعه ایلام تقدیم گردید.

باید فعالیت‌های فرهنگی و ترغیبی مرتبط به کتاب را افزایش دهیم

باید فعالیت‌های فرهنگی و ترغیبی مرتبط به کتاب را افزایش دهیم

باید فعالیت‌های فرهنگی و ترغیبی مرتبط به کتاب را افزایش دهیم

باید فعالیت‌های فرهنگی و ترغیبی مرتبط به کتاب را افزایش دهیم

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 4 =