سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

در آخرین روز از سی و یکمین دوره هفته کتاب؛.

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

خراسان شمالی

در آخرین روز از سی و یکمین دوره هفته جمهوری اسلامی ایران آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه های عمومی در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان، حسن ناهیدی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، مهدی آریان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، حمیدرضا خاکشور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بتول شیرزادی مشاور امور ایثارگران استاندار، حسین شریفیان مدیر شعب بانک‌ ملی استان، خانواده معزز شهدای عضو کتابخانه های عمومی و جمعی از علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در محل آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی ایثار در بجنورد برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی با تجلیل از تلاش های کتابداران پرتلاش و ساعی استان در یکسال گذشته، اظهار داشت: هفته کتاب فرصتی مغتنم برای تقدیر و تجلیل از طلایه داران عرصه کتاب و کتابخوانی یعنی کتابداران است که همواره با پشتکاری مثال زدنی در مسیر اعتلای فرهنگ کتابخوانی بی هیچ چشمداشتی تلاش می کنند.
مهدی آریان با بیان اینکه در سالجاری بیش از ۷ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان برگزار شده است، افزود: امروزه کتابخانه تنها محلی برای نگهداری و به امانت بردن کتاب نیست بلکه یکی از بزرگترین پایگاه های فرهنگی، علمی و اجتماعی است.
وی گفت: یکی از اولویت های مهم دولت مردمی توجه به مقوله فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی است و تلاش شده تا دسترسی مردم به کتاب عادلانه و سهل و راحت شود.
آریان اشاره داشت: در حال حاضر ۷۶ باب کتابخانه در استان مشغول به فعالیت هستند و افزون بر یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است.
وی با اشاره به عضویت ۶۱ هزار نفر از مردم استان در کتابخانه های عمومی، افزود: در شش ماهه نخست سالجاری نزدیک به ۵۰۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.
وی اشاره داشت: امسال سال پربرکتی برای کتابخانه‌های عمومی استان بود زیرا در جشنواره کتاب و کتابخوانی کشور توانستیم چهار عنوان برتر در کتابخانه مرکزی، انجمن برتر،، محفل ادبی و کتابخوان خردسال از شهر شوقان داشته باشیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه ما همیشه شرمنده خون شهدا و صبوری خانواده های گرانقدر آنان هستیم، افزود: یادواره شهدای عضو کتابخانه های عمومی برای نخستین بار در کشور در استان خراسان شمالی برگزار شد که مایه فخر و مباهات است.
مهدی آریان گفت: هفته کتاب امسال در خراسان شمالی با حضور کتابداران در گلزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا آغاز و با برگزاری نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه های عمومی استان به پایان می رسد و باید بدانیم برگزاری این یادواره شروع یک راه بی پایان اما پربرکت است.
حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان نیز در این آیین نیز اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از ابزارهای مهم برای گام برداشتن در مسیر اعتلای انسانی است.
حجت الاسلام و المسلمین نوری با ابراز انزجار از جنایات اتفاق افتاده در غزه گفت: این کودک کشی ها چهره واقعی آمریکا  را به جهانیان نشان داد چرا که کشت و کشتار کودکان کار اسرائیل نیست بلکه آمریکا آن را به وسیله این رژیم منحوس انجام می‌دهد.
وی افزود: اعلام انزجار و نفرت از ظالم در قرآن از سوی آزادیخواهان تاکید شده و یکی از فروع دین است.
وی با اشاره به بمب‌های فسفری که آمریکا برای اسرائیل می‌فرستد تا مردم غزه را از بین ببرد، گفت: با توجه به اینکه ۵۳ شهید عضو کتابخانه‌های استان هستند اگر این شهدا نبودند قصه غزه هم در این کشور اتفاق می‌افتاد.
نوری با تاکید بر قرائت زیارت عاشورا، به منظور اینکه فرهنگ ظلم ستیزی در ذات انسان فراموش نشود، افزود: باید از مظلوم نه فقط با زبان و صدای بلند بلکه در عمل دفاع کرد.
بر اساس این گزارش در پایان این آیین از برگزیدگان استانی در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد و با تقدیر از خانواده های شهدای عضو کتابخانه از تمبر یادبود ۵۳ شهید عضو کتابخانه‌های عمومی استان رونمایی شد.

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 0 =