جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

طرح سراسری «کتابت قرآن» در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری (س) رشت اجرا شد

طرح سراسری کتابت قرآن کریم در مرقد مطهر امامزاده بانو فاطمه اُخری (س)

طرح سراسری کتابت آیات نورانی قرآن کریم به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور ۳۰ تن از هنرمندان خوشنویس دانش آموز و عضو کتابخانه های عمومی شهر رشت طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری (س)، خواهر گرانقدر امام رضا (ع) اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به میزبانی مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری (س) خواهر گرانقدر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، طرح سراسری کتابت قرآن کریم صبح روز پنجشنبه (۲ آذر) با حضور محمدمهدی نیازمند، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان؛ یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ سید نادر حسینی، از اعضای شورای اسلامی رشت، حجت الاسلام و المسلمین سجاد سرافراز، تولیت آستان مقدس آن حضرت؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ محمود محمدی، معاون اداری و مالی این مجموعه؛ پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت؛ جمعی از کتابداران، کتابخوانان، زائرین حرم مطهر و کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه های عمومی رشت با اجرای مریم مجدهادی، رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و با مشارکت اعضای خوشنویس کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی شهر رشت اجرا شد.

طرح سراسری «کتابت قرآن» در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری (س) رشت اجرا شد

محمدمهدی نیازمند، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم ویژه با بیان اینکه ایات نورانی قرآن همواره راهگشای مومنین در مسیر رشد و تعالی بوده است، اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راه اندازی طرح کتابت قرآن کریم را اقدامی ارزشمند و در راستای توجه به این کتاب الهی و انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کلام وحی عنوان کرد.
نیازمند همچنین اجرای این طرح در مکان مقدس مرقد مطهر حضرت فاطمه اخری (س) را حرکتی بسیار خوب از ناحیه اداره کل کتابخانه های عمومی استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد در سایه عمل به قرآن، کلام و پیام  قرآن در دل ها و اعمال ما جاری و ساعی شود.
رونمایی از طرح هدای کتاب اهدای دانایی و نذر کتاب با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان از دیگر محورهای این ویژه برنامه فرهنگی بود.

طرح سراسری «کتابت قرآن» در مرقد مطهر حضرت فاطمه اُخری (س) رشت اجرا شد

در ادامه این مراسم طرح سراسری قرآن کریم در شهر رشت با حضور ۳۰ دانش آموز عضو کتابخانه های عمومی این شهر آغاز و کودکان و نوجوانان با رونویسی بخش هایی از کلام الله مجید در این پویش سراسری مشارکت کردند.  
طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه های عمومی با برنامه های ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود. بر این اساس و با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.
این طرح که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ آبان در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا می شود؛ شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان ها تقسیم شده است.
هر استان با شناسایی علاقعه مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می کند. در پایان نیز با جمع آوری برگه های مرقوم شده به قرآن دست نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه هایی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 0 =