چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی:

طرح اصلاح قانون، مشکلات پیش روی کتابخانه‌ها را حل و فصل خواهد کرد

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از ادامه پیگیری ها برای طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: طرح اصلاح قانون، مشکلات پیش روی کتابخانه ها را حل و فصل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با روابط عمومی نهاد در خصوص بیانیه نمایندگان مجلس در هفته کتاب به منظور تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همواره به مسئله کتاب و کتابخوانی در کشور عنایت ویژه‌ای دارند و در ادوار مختلف از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید داشته‌اند، اهمیت کتاب، کتابخانه و کتابدار بر ما مشخص است. به اعتقاد من جامعه‌ای بالنده است که بسیار به ترویج کتابخوانی بپردازد؛ لذا به پاس تلاش بی‌وقفه همه کتابداران سراسر کشور، در هفته کتاب بنده طی هماهنگی با نمایندگان محترم مجلس و نوشتن بیانیه‌ای، ضمن قدردانی از کتابداران، خواستار بررسی مشکلات کتابداران و کتابخانه‌های عمومی از سوی ریاست محترم جمهوری شدم. بیش از ۱۵۰ نماینده در سامانه مجلس به صورت الکترونیکی و بیش از ۵۰ نماینده به صورت فیزیکی این بیانیه را امضاء کردند و از فعالان عرصه کتاب، کتابخوانی، کتابخانه‌ها و کارمندان خدوم، نجیب و عزیز کتابخانه‌ها تقدیر کردند و خواستار حل مشکلات این عزیزان شدند.

وی با اشاره به روند بررسی طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اصلاح به پیشنهاد بنده، که طراح آن بودم، در زمان آقای مختارپور، دبیرکل وقت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری عزیزان در این مجموعه تهیه شد. این طرح حدود یک سال و نیم، فرایند قانونی را در اداره قوانین مجلس و سایر ادارات طی کرد و در کمیسیون فرهنگی به تصویب اعضای محترم رسید و در حال حاضر در نوبت طرح در صحن مجلس است. این طرح می‌تواند مشکلات پیش روی کتابخانه‌ها را از هر جهتی حل و فصل کند.

دشتی اردکانی اضافه کرد: ریاست محترم مجلس در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و در جمع کتابداران ضمن تقدیر از آنها، فرمودند که ان‌شاءالله طرح اصلاح را در مجلس یازدهم مطرح خواهند کرد. بنده نیز طی جلسه‌ای که هفته گذشته با ایشان داشتم، یادآوری کردم که ان‌شاءالله این طرح در مجلس یازدهم مورد عنایت باشد و رئیس محترم مجلس تأکید کردند که تمام تلاش خود را برای طرح اصلاح به کار خواهند بست.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 12 =