چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

با حضور معاونین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

آیین معارفه سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد برگزار شد

معارفه سرپرست دفتر حقوقی

آیین معارفه حسن فرخی، سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد ۸ آذر ماه با حضور مشاور و معاونین دبیرکل نهاد در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین معارفه حسن فرخی، سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد روز چهارشنبه ۸ آذر ماه با حضور سیدحسن سیدابراهیم، مشاور دبیرکل در امور مجلس؛ محمد احمدوند، معاون اداری و مالی؛ سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و جمعی از مدیران نهاد در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

محمد احمدوند، معاون اداری و مالی نهاد در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: در این مدت آقای حامد مرتضوی، که سمت معاونت مدیرکل حقوقی را بر عهده داشتند، زحمت این اداره‌کل را کشیدند و با تلاش‌های ایشان و همکارانشان امور نهاد پیش رفت. پس از این نیز از حضور ایشان برای پیشبرد مسائل حقوقی نهاد، استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه کارکنان مجموعه به واسطه قراردادها، با مسائل حقوقی در ارتباط هستند و همکاران بخش حقوقی در این مورد زحمت بسیار می‌کشند تا امور بدون اشکال پیش رود؛ اما قراردادها تنها قسمتی از کار این بخش است و سایر زحمات این دوستان شاید آنچنان که باید دیده نشده اما نبود آن قطعاً برای نهاد خسارت‌بار است. پیگیری دعاوی پرسنلی و غیرپرسنلی و دفاع از منافع نهاد در ستاد و نیز استان‌ها، دعاوی مربوط به اختلاف با دستگاه‌ها، موضوعات مالی به‌ویژه مسائل در ارتباط با شهرداری‌ها و... از اقداماتی است که با زحمات و تلاش‌های دوستان به نتیجه می‌رسد.

احمدوند اضافه کرد: جناب آقای فرخی در مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور مشغول بودند و در مسائل پرسنلی سابقه ارزشمندی دارند. ایشان به مدت طولانی عضو هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان بودند و بر موضوعات منابع انسانی و مسائل حقوقی به خوبی تسلط دارند. ساماندهی املاک نهاد، ساماندهی بانک‌های اطلاعاتی و نرم‌افزارها در حوزه حقوقی و بحث قراردادها و دعاوی، از موضوعاتی است که ان‌شاءالله با حضور و کمک ایشان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: سابقه آقای فرخی در دستگاه‌های اجرایی ظرفیتی است که ان‌شاءالله به نهاد کمک می‌کند. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

آیین معارفه سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد برگزار شد

سید حسن سیدابراهیم، مشاور دبیرکل نهاد در امور مجلس در این جلسه اظهار داشت: از آقای حامد مرتضوی که در این مدت با جدیت، درایت و تسلط کافی، کارها را انجام دادند، تشکر و برای آقای فرخی آرزوی توفیق دارم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من یکی از مساعدت‌های بخش حقوقی در هر سازمانی، جلوگیری از بروز خطا و اشتباه است که با هدایت، نظارت و راهنمایی در قراردادها و مسائل مختلف محقق می‌شود.

وی ارتباط تنگاتنگ نهاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تعامل حسنه مدیرکل حقوقی وزارتخانه را از فرصت‌های این دوره مدیریتی دانست و ادامه داد: به اعتقاد من یکی از کارهای قابل انجام دفتر امور حقوقی در این دوره می‌تواند این باشد که در طول هفته ساعتی مشخص و رسماً اعلام شود تا همکاران ستادی و حتی همکاران مجموعه نهاد از سراسر کشور بتوانند مشورت حقوقی بگیرند.

آیین معارفه سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد برگزار شد

سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات ضمن تسلیت ایام عزای حضرت زهرا(س)، به مواجهه این معاونت با دفتر امور حقوقی نهاد اشاره کرد و گفت: آقای مرتضوی شخصیت آرامی دارند و در این مدت بسیار همراه بودند. جناب فرخی نیز سابقه درخشانی در این زمینه دارند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

وی با اشاره به مفهوم تیم و اهمیت کار تیمی، اظهار داشت: بخش اعظم توفیقاتی که در چند سال گذشته نصیب نهاد شده، به هم‌نوایی اجزای سیستم برمی‌گردد. ان‌شاءالله با آمدن عنصر مهمی از این سیستم، که دفتر امور حقوقی است، بیش از پیش بخشی از بار واحدهای ستادی و استانی برداشته شود و هم‌نوایی ان‌شاءالله جلوه بیشتری پیدا کند. نکته این است که به جز دانش حقوقی، که قطعاً در همکاران انباشته است، به مناسبت کار خاصی که نهاد می‌کند و مشتریانی که دارد، لازم است همکاران در دفتر امور حقوقی این سازمان از مهارت ارتباط مؤثر برخوردار باشند. هدف تنها فصل خصومت و رفع منازعه، که شرح وظایف مرسوم ادارات‌کل حقوقی است، نیست. میزان اطلاعی که واحدهای ستاد و صف از یکدیگر دارند گاه باعث می‌شود توقعات شکل و رنگ نامناسبی بگیرد؛ بنابراین تصویر درستی که از حوزه کارکردی خود ارائه می‌دهیم در شکل توقعات دیگران از ما اثرگذار است؛ شاید تدوین برخی دستورالعمل‌های داخلی و اطلاعات حقوقی دست اولی که کارکنان باید داشته باشند، راهگشا باشد که به یمن یک تشکل منسجم در دفتر امور حقوقی قابل تحصیل خواهد بود.

آیین معارفه سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد برگزار شد

حسن فرخی، سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد در انتهای این جلسه ضمن تقدیر از اعتماد دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار داشت: خدا را شاکرم که تقدیر من این شد که در این برهه از خدمت در جمع شما فرهنگیان باشم. از همه عزیزان تشکر می‌کنم و از دوستان درخواست دارم برای اینکه به نحو احسن از حقوق نهاد دفاع کنیم و امور را پیش ببریم، ما را در این مسیر یاری کنند.

آیین معارفه سرپرست دفتر امور حقوقی نهاد برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 2 =